עשרות כלבים משוטטים מסתובבים ברחבי כפר יונה. חלקם כתוצאה מנטישה של בעליהם בצל המלחמה בדרום. מדובר בתופעה מוכרת בישראל, בעיקר בעתות מלחמה או חופשות, אולם בכפר יונה ריבוי הכלבים המשוטטים גורם לחשש בקרב התושבים. לדבריהם, הכלבים מסתובבים ברחובות וגורמים לפחד בקרב ילדים.
2 צפייה בגלריה
כלבים משוטטים ברחבי כפר יונה
כלבים משוטטים ברחבי כפר יונה
כלבים משוטטים ליד גני שעשועים ובתי ספר בכפר יונה
(צילום: פרטי)

"מעולם לא היו פה כל כך הרבה כלבים. חלק מהם נראים ממש בריאים ויפים כך שברור שמישהו פשוט נטש אותם", מספרת תושבת. "ממש כואב לי הלב עליהם, אבל אי אפשר לדעת איזה כלב תוקפני ואיזה כלב לא בריא וזה ממש מפחיד, במיוחד כשהם מגיעים לאזורים בהם יש ריכוז של ילדים, ליד בתי הספר או גני המשחקים".
עשיתם משהו בנושא?
"פנינו לפיקוח, אבל עד כה לא נעשה כלום, חוץ מהצבת שלטים שמתריעים על זה שיש כלבים משוטטים. הגיע הזמן שיטפלו בבעיה לפני שיקרה פה אסון".

2 צפייה בגלריה
כלבים משוטטים ברחבי כפר יונה
כלבים משוטטים ברחבי כפר יונה
כלבים משוטטים ברחבי כפר יונה. הוצב שלט המזהיר מפניהם
(צילום: פרטי)

מיקי ג'רבי מוועד השכונות בכפר יונה מודע למטרד. לדבריו, זה זמן רב שתושבים מציפים את הנושא אולם לא זוכים למענה. "התחושה היא מאוד לא נעימה נוכח הימצאותם של כלבי הבר בפאתי שכונת גבעת אלונים", הוא אומר. "זו תופעה שמטרידה את התושבים, שחוששים שיקרה אסון, ולכן הם מתעדים את הכלבים ומדווחים על מיקומם, אבל זה לא עוזר והכלבים ממשיכים להסתובב חופשי''.
ג'רבי מספר כי על אף שיצר קשר עם העירייה במטרה לקדם את הטיפול בנושא, הדבר לא נעשה. "להבנתי הנושא ידוע ונעשים מאמצים לטפל בו", הוא אומר. "יחד עם זאת כלבי הבר עדיין מהווים סכנה על בסיס יומי במיוחד בשל העובדה שהם הגיעו מספר פעמים לגינת הכלבים וניסו לתקוף כלבים. בנוסף הם מגיעים גם לאזור בית העלמין, ולכן יש צורך לטפל בנושא בצורה יסודית ומהירה לפני שיקרה פה אסון".

קראו גם:

מעיריית כפר יונה נמסר: "העירייה טיפלה בעבר ותמשיך לעשות כל שצריך ובכל האמצעים העומדים לרשותה, כדי למגר את תופעת כלבי הבר בתחומה. יש להדגיש כי כל פעולה של הלוכד מתבצעת בליווי ובתיאום עם הווטרינר העירוני וכי אין המדובר בפתרון מיידי, אלא כזה שעשוי לקחת זמן ונדרשת סבלנות".