כתב אישום הוגש השבוע נגד מבצע השוד בצ'יינג' בנתניה, בו נגנבו מאות אלפי שקלים וכסף רב במטבע חוץ.
2 צפייה בגלריה
שדדו עסק בנתניה
שדדו עסק בנתניה
שדדו עסק בנתניה
(המחשה: Canva)

עם קבלת הדיווח על השוד בצ'יינג' ברחוב עובדיה מברטנורא לפני כחודש, פתחו חוקרי תחנת נתניה בחקירה מואצת שהובילה למעצרו של הנאשם, תושב פתח תקוה בן כ-34, לפני כשבועיים.
לפי כתב האישום, קצת לאחר חצות הגיע רכב שחנה מחוץ לעסק ובו ארבעה אנשים. שלושה מהם נכנסו לעסק דרך הדלת הראשית שהיתה פתוחה, כשהם לבושים בבגדים כהים, כובעים ורעולי פנים. באחד החדרים במקום, שדלתו היתה נעולה, שהתה באותו הזמן אשתו של בעל העסק שמשמשת כפקידה.

קראו גם:

הנאשם פתח בעזרת מפתח שהיה בידו את הדלת שמפרידה בין האזור של קבלת הקהל לבין החדרים האחרים שבאחד מהם היתה הפקידה ובשני כספת. שלושתם נכנסו לחדר כאשר אחד מהאנשים שהתלוו אליו נושא שק והאחר נושא לום ברזל. הפקידה הבחינה בהם וצעקה לעברם שיצאו והם צעקו לעברה "משטרה, משטרה".
מיד לאחר מכן סגר הנאשם את דלת החדר שבו שהתה הפקידה והחזיק אותה כדי למנוע ממנה לצאת מהחדר. אחד מהאנשים שהתלוו אליו החליף אותו והחזיק את הדלת. הפקידה הצליחה לפתוח את הדלת במקצת ומיד האדם שהחזיק את ידית הדלת איים עליה שאם תפתח את הדלת הם יירצחו אותה.
בזמן זה הנאשם והאדם האחר נכנסו לחדר עם הכספת ונטלו כסף רב מהמגירות העליונות של הכספת שלא היו נעולות והכניסו לשק. הם גנבו - כ-250 אלף שקל, כ-280 אלף דולר, כ-50 אלף יורו ועוד כסף רב במטבע חוץ. לאחר מכן הנאשם ושני האנשים שסייעו לו נכנסו לרכב שחיכה להם בחוץ, כשהפקידה רצה אחריהם, ונמלטו מהמקום. בהמשך הם נטשו את הרכב בחניון בעיר, במרחק של כ-600 מטר מהעסק.

2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
המשטרה עצרה את אחד השודדים
(צילום: יאיר שגיא)

לפי כתב האישום, הרכב ששימש את השודדים נגנב ולוחיות הרישוי שהיו עליו לא תאמו לרכב. כמו כן, מספר המנוע ומספר השלדה של הרכב על גבי המנוע הושחתו כדי להקשות על זיהויו.
בנוסף, הנאשם השאיר ברכב מטען לטלפון הנייד שלו ועליו היו טביעות האצבע שלו. במצלמות האבטחה של העסק נראו חלק מתווי הפנים שלו וכן קעקועים על גופו. אלה וראיות אחרות הובילו להוכחת אשמתו של החשוד ועל כך הסתמכה בין השאר פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) שהגישה נגדו כתב אישום בכין שוד בנסיבות מחמירות, שינוי זהות של רכב או חלק של רכב וקבלת רכב או חלק גנובים.
לפי הבקשה למעצר עד תום ההליכים שהגישה הפרקליטות, לנאשם יש עבר פלילי עשיר הכולל 11 הרשעות קודמות לרבות בעבירות רכוש, שוד, איומים, נשיאת נשק, הפרת הוראה חוקית, מרמה, הפרעה לשוטר, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה ותקיפה. בגין הרשעות אלה הוא נידון לשבע תקופות מאסר.