הורים לתלמידים בבית הספר חיים גורי עודכנו אתמול (שני) כי מורה לערבית המלמדת בבית הספר הושעתה. הסיבה: היא העלתה בסוף השבוע סרטון לאינסטגרם בו היא השוותה בין פצועים בעזה לפצועים הישראלים, בזמן בו מדינת ישראל במלחמה נגד חמאס בעזה.
1 צפייה בגלריה
צילום מסך מהסרטון שפרסמה המורה
צילום מסך מהסרטון שפרסמה המורה
צילום מסך מהסרטון שפרסמה המורה
(צילום: מהאינסטגרם)
לדברי ההורים, הסרטון שפרסמה המורה הינו שקרי שכן הוא מציג ישראלים שתורמים דם תחת הכיתוב "הקורבנות בישראל" מול תיעוד פצועים בעזה עם הכיתוב "הקורבנות בעזה".
ההורים המזועזעים שנדהמו נוכח חוסר הרגישות של המורה בעת שכזו העבירו את המקרה לטיפול בית הספר תוך שהם מביעים מורת רוח מהמעשה ודורשים כי המורה תושעה באופן מיידי. "אין למורה כזו מקום בבית הספר או במשרד החינוך, אם זה מה שהיא מפרסמת ועוד בזמן שכזה", אומר הורה שהזדעזע מהסרטון. "היא תומכת בטרור. זה לא מקובל". הורה נוסף מבקש להבהיר: "זה לא הגיוני שמורה שחושב ככה ילמד את הילדים שלנו. זה סרטון שמציג מציאות שקרית".

הסרטון שפרסמה המורה באינסטגרם
(צילום: מהאינסטגרם)

בעקבות המקרה עודכנו ההורים על ידי בית הספר כי הנושא הועבר לטיפול. בהודעה שנשלחה מצוות בית הספר להורים נמסר: "אנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה ואמוציונלית של כולנו. ישנן אמירות שהן מתסיסות וישנן אמירות שהן גבול אדום שאין לעבור אותו. ביה"ס תמיד יבחן כל מקרה במקצועיות וברגישות הנדרשת".
עוד נמסר בהודעה כי המידע הועבר למשרד החינוך ומנהלת המחוז, והמורה תושעה מהוראה עד לבירור הנושא. בנוסף, ההורים ימשיכו לקבל עדכון באם יהיה והם התבקשו מהנהלת בית הספר לנהוג באורך רוח. "אנו מבקשים מכולם לנהוג באיפוק ואורך רוח. הבערת השדה לא תעזור ולא תשנה את תוצאות הבדיקה. ביה"ס מכיר את המקרה ומטפל בו בשיא החומרה''.

קראו גם:

פנינה טייב, יו"ר הנהגת ההורים בחיים גורי, מסרה: "הנהגת הורים חיים גורי רואה בחומרה רבה את התנהגותה של המורה שמשקפת את דעותיה הקיצוניות, דעות שאין להן מקום במדינתנו וקל וחומר במערכת החינוך. הנהגת ההורים לא תקבל אמירות מסוג זה המשקפות את דעותיה של המורה ותפעל בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית הספר בצינורות המקובלים, על מנת ליצור לילדים סביבה בטוחה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר מגנה כל התבטאות מסיתה כנגד העם היהודי וכנגד צה"ל וכוחות הביטחון. ראש העיר פנתה למנהל בית הספר ודרשה את הפסקת עבודתה של המורה לאלתר. כמו כן פנתה לנשיא מכללת נתניה ודרשה להוציא מכתבי השעיה לצמיתות לכל סטודנט המביע תמיכה בטרור ומעניק רוח גבית לעוכרי ישראל.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שר החינוך יואב קיש הנחה את הנהלת משרד החינוך לטפל במלא החומרה בכל ביטוי הסתה ועידוד טרור מצד עובדי הוראה. לגופו של עניין, בהתערבות מנהל בית הספר הסירה המורה את הפוסט והיא תוזמן לברור אצל מפקחת בית הספר".