תלמידי שכבת י"א בבית הספר השש שנתי "טשרניחובסקי" בנתניה השביתו את הלימודים היום (שני) במחאה, לאחר שהתאריך שנקבע להם ל-"מסע ישראלי" נפל על בגרויות החורף שלהם. למרות ניסיונות מצד התלמידים, ועד ההורים וצוות בית הספר, לא הצליחו לשנות את התאריך הבעייתי של המסע, ולכן פצחו בשביתה.
1 צפייה בגלריה
"כעס גדול על 'מסע ישראלי'". בית ספר טשרניחובסקי
"כעס גדול על 'מסע ישראלי'". בית ספר טשרניחובסקי
"כעס גדול על 'מסע ישראלי'". בית ספר טשרניחובסקי
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"בתחילת שנה כבר דיברו על כך שכנראה התאריך של המסע הישראלי לא 'יושב טוב', עד שקיבלו את התאריכים הסופיים של הבגרויות, ובסוף ראו שזה באמת נופל על בגרות באנגלית ומתמטיקה", אומרת לימור ארווץ, יו"ר ועד ההורים בבית הספר. "צוות בית הספר עשה את מירב המאמצים, ואני כל הזמן ניסיתי ללוות ולדאוג גם מהצד שלי כדי לקדם ולמצוא תאריך אחר למסע ישראלי, אבל זה טרם צלח. לצערי גם לפני חמש שנים זה קרה, וגם אז נעשה מאבק כדי לשנות תאריך, אבל המאבק לא היה כמו המאבק הנוכחי, שהחריף להשבתה.
"אני אמא לשני ילדים בוגרי טשרניחובסקי. האחת לא יצאה למסע לפני חמש שנים, והשני לא יוצא עכשיו. יש כעס גדול על מערכת 'מסע ישראלי' שלא מתואמת עם הבגרויות ועם בית הספר. הצוות עושה את כל מה שהוא יכול. היום התלמידים החליטו שהם שובתים, אני מאוד מקווה שזה לא יגיע למספר ימים של השבתה כי זו שכבת בגרויות, ואסור שהתלמידים האלה יפגעו. כל יום לימודים הוא יום משמעותי, ואסור לנו לפגוע בלמידה. חשוב לי שיבינו - תלמידי השכבה לא משביתים כנגד בית הספר. הם מודעים לכך שיש כאן השבתה כאמירה שתגיע לצוות 'מסע ישראלי', שיבין את הכאב של הילדים האלה על אחד הדברים החשובים בחיים".
"זה מאבק צודק של התלמידים שלנו", מוסיפה, "עצוב לי שאין תיאום בין מערכת מסע ישראלי למערכת החינוך. תלמידים מחכים למסע ישראלי בשכבת י"א, מסע משמעותי לחיים עם ערך מוסף, ובאיזשהו מקום לוקחים להם את הדבר הזה בלי סיבה רציונלית".
נזכיר כי זהו לא בית הספר הראשון בנתניה שהחליט לשבות בעקבות "מסע ישראלי". גם בבית הספר השש שנתי "אלדד" שבתה לאחרונה שכבת י"ב ואף הפגינה מול ביתה של שרת החינוך, לאחר שלטענתה משרד החינוך לא מילא את הבטחתו והוציא אותה ל-'מסע ישראלי' השנה במקום בתאריך המתוכנן בשנה שעברה, שבוטל בשל מגפת הקורונה.
ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקה שערכנו עולה כי חלק מהשכבה הגיע ללימודים וחלק אחר לא הגיע. מכל מקום, אין שום סיבה להשבתה שכן הנהלת בית הספר פועלת בימים אלה לקבלת תאריך חלופי למסע הישראלי וההשבתה אינה תורמת דבר לקידום העניין".
כל העדכונים - חדשות נתניה