הקלות של שליחת תמונות של איבר מין זכרי לנשים ללא הסכמתן הפכה בשנים האחרונות למגפה, בעיקר בזכות הקלות והאנונימיות שמספקות הרשתות החברתיות ותוכנות המסרים לכך. מיזם שצמח לאחרונה מציע לנשים שנפגעו לא רק לחסום את אותן הודעות או תמונות בעלות אופי מיני - אלא גם לתבוע פיצויים כספיים מהגבר המטריד אותן.
1 צפייה בגלריה
דיק פיק. שמים קץ להטרדה המינית
דיק פיק. שמים קץ להטרדה המינית
דיק פיק. שמים קץ להטרדה המינית
(צילום: Shutterstock)
המיזם החדש, פרי יצירתם של עורך הדין יובל ניר והמתכנת חן כהן, תושבי עומר, עלה בימים אלה לאוויר, בעקבות חשיפתה של הקומיקאית אופיר סגרסקי את ההודעות המטרידות ששלח לה הבמאי והשחקן ארז דריגס.
קראו גם:
"כשראיתי בשבוע שעבר את הפוסט של אופיר", מספר חן כהן, אחד מיזמי הפרויקט, "הבנתי שאני חייב לפעול בנידון. באותו ערב יצרתי קשר עם עורך הדין יובל ניר ותוך שעתיים בנינו את האתר הזה שמטרתו, שכמה שיותר נשים יתלוננו, יעזו וישימו סוף לתופעה המטרידה הזו".
ניר וכהן יצרו ממשק אינטרנטי פשוט ונוח לשימוש, שיכול לסייע לנשים שקיבלו בהפתעה "דיק-פיק' (ביטוי שגור בתרבות האינטרנט המתאר צילום של איבר המין הגברי, הנשלח דרך מערכת שליחת הודעות כדוגמת המסנג'ר והווטסאפ או ברשת החברתית- ע.ב.מ) לתבוע בתביעה אזרחית את המטרידנים.
"שליחת 'דיק-פיק' זו עבירה פלילית", מציין עו"ד יובל ניר, "וחובתנו להיאבק בתופעה החמורה גם בהליך אזרחי. אין שום סיבה שאדם, גבר או אישה, יחווה הטרדה מינית ויקבל תמונת עירום נגד רצונו ולא ידרוש פיצוי כספי מהמטריד".
המיזם, הנושא את הכותרת "dick pick – מפסיקות לשתוק", מאפשר לכל אחד ואחת להוציא מכתב לפני תביעה לשולח התמונה. על ידי תשובות למספר שאלות, כמו "שם המטריד", "באיזו רשת חברתית נשלחה התמונה?" ו"תיאור המקרה", האתר החדש מייצר מכתב התראה לפני תביעה, עליו ניתן להחתים את עורך הדין ולשלוח ישירות אל המטריד בזמן הקצר ביותר.
"המטרה היא", אומר עו"ד יובל ניר, "שכמה שיותר נשים יתלוננו - וישימו סוף לתופעה החולנית הזו בזכות המיזם הזה".