תוכנה חדשה לחישוב שכר עובדים שהתקינה לאחרונה עיריית נתניה חשפה כי לעשרות עובדים מגיעים הפרשי שכר עבור שנים רבות בהן עבדו. לטענת העובדים פניותיהם לעירייה לקבלת ההפרשים עלו בתוהו ובימים האחרונים הם הגישו תביעה נגד העירייה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.
2 צפייה בגלריה
תלוש המשכורת היה חסר?
תלוש המשכורת היה חסר?
תלוש המשכורת היה חסר?
(המחשה: shutterstock)
קראו גם:
בתביעה נטען כי במהלך חודש ספטמבר 2021 החליפה עיריית נתניה את תוכנת חישוב השכר לאלפי עובדיה. בעקבות כך התברר שהעירייה שילמה לעובדים רבים שכר בחסר ממועד תחילת עבודתם ועד לאותו חודש. לטענת העובדים הם הבחינו כי בחודש שבו החלה העירייה להשתמש בתוכנה החדשה - שכרם עלה. בעקבות זאת הם בדקו אודות "התוספת" וגילו, לטענתם, כי כעת, לראשונה, שכרם משולם בצורה מלאה.
"פתאום ראיתי שהעירייה שילמה לי יותר מבעבר", מסביר אחד העובדים. "בבדיקה שערכתי עלה שמדובר בהפרש שכר שמגיע לי שהעירייה לא שילמה בעבר".
בעקבות הגילוי פנו 20 עובדים לעירייה על מנת לקבל את ההפרשים, אולם העירייה סירבה ולטענתם התעלמה מכל פניותיהם. בשבוע שעבר הגישו העובדים באמצעות עו"ד עדן חן-תוהמי תביעה נגד העירייה לבית הדין לעבודה בחיפה. העובדים דורשים כי ישולמו להם הפרשי השכר. בתביעה טוענים העובדים כי במשך כל שנות עבודתם עבדו במוצאי שבתות ובמוצאי חגים או בימי בחירות, והיו זכאים לתשלום שכר שעתי בגובה של 200 אחוז משכר היסוד. אלא שלטענתם שולם להם שכר בגובה של 175 אחוז בלבד. מדובר בעובדי מחלקת האכיפה הכללית, שמתוקף תפקידם מתבקשים לעבוד סביב השעון. לטענת עו"ד חן-תוהמי, העירייה נמנעה מתשלום שעותיהם הנוספות של התובעים אשר נרתמים לבצע את תפקידם בכל עת ובכל פעם שהעירייה דורשת זאת מהם. התובעים טוענים כי פנו מספר פעמים לגורמים בעירייה, למחלקת השכר ולגורמים נוספים בנושא, אולם עד למועד הגשת התביעה לא ניתנה כל התייחסות או מענה לשאלותיהם. התובעים גם טוענים כי ביקשו לקבל את מלוא תלושי שכרם ודוחות הנוכחות, אך לא זכו למענה.
לטענת העובדים, לאחר ששלחו מכתב התראה לעירייה, נעשו ניסיונות מצד העירייה להגיע עמם ועם עובדים נוספים להסדרים כאלו ואחרים, לתשלום רטרואקטיבי לתקופות קצרות מאלו הקבועות בחוק ההתיישנות ולפיכך נאלצו העובדים לסרב להסדר זה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עדן חן-תוהמי
עו"ד עדן חן-תוהמי
עו"ד עדן חן-תוהמי
( צילום: אלבום פרטי)
עו"ד חן-תוהמי ציינה במכתב ההתראה בפני העירייה, כי אין בכוונת התובעים להגיע להליך שיפוטי וכי ברצונם לקיים הליך הידברות עם נציג העירייה לצורך מיצוי זכויות אולם הליך ההידברות עלה בתוהו ועקב כך הוגשה תביעה. "העירייה עושה שימוש ציני בעובדה שמדובר בעובדים שעדיין מועסקים אצלה", טוענת עורכת הדין. "העירייה ניצלה את התובעים ואת רצונם להימנע מקיומו של הליך שיפוטי ונהגה בזלזול משווע ומתוך רצון למשוך זמן לריק בעוד שבמקביל היא ממשיכה להפר את זכיותיהם של העובדים הזוכים ליחס משפיל ומבזה מהעירייה".
העובדים תובעים מהעירייה עשרות אלפי שקלים עבור שעות נוספות, הפרשות לפנסיה ועוד.
מהעירייה נמסר: "מדובר בנושא מורכב הטעון בדיקה מקיפה של מעל אלף דוחות נוכחות ותלושי שכר. מבירור ראשוני עולה כי לעובדים שולמו מאידך גם תשלומים ביתר והעירייה שוקדת על בדיקה יסודית של החשבונות".
כל העדכונים - חדשות נתניה