כ- 400 יחידות דיור. זה סך ההיתרים שהנפיקה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בנתניה במהלך חודש ינואר 2022 בלבד. לדברי אלי דלל, העומד בראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מדובר בהיקף היתרים גבוה במיוחד, אפילו במונחי עשור. בנוסף הונפקו היתרי בנייה ל-55 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר ומשרדים.
אבל זו רק ההתחלה. תוכנית המתאר של נתניה צפוייה להביא להוספה של כ- 50 אלף יחידות דיור, להכפלת שטחי התעסוקה בנתניה ל- 8 מיליון מ"ר, תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור לכ- 2,800 דונם. במסגרת תוכנית המתאר, תגדל על פי הצפי אוכלוסיית העיר לכ- 440 אלף תושבים.
1 צפייה בגלריה
גידול משמעותי בשנים הקרובות. אתר בנייה בנתניה
גידול משמעותי בשנים הקרובות. אתר בנייה בנתניה
גידול משמעותי בשנים הקרובות. אתר בנייה בנתניה
(צילום: נמרוד גליקמן)
קראו גם:
אז מה צפוי להיבנות עוד בשכונה או באזור שלכם?
דרומית למרכז העיר (נת 542 א'), אושרה תוכנית שלד המתווה מסגרת ל-6,300 יח"ד ו-350,000 מ"ר תעסוקה ומסחר סביב פארק עירוני. צפונית למתחם זה, במתחם הרי גרינטל (נת 556) כבר קיימות תוכניות מאושרות, המאפשרות בינוי של מגדלים סביב פארק, שחלקו הגדול הוא פארק אקסטנסיבי של גבעות כורכר לשימור.
שכונת אגם ג', נמצאת בעיצומן של עבודות תשתית ופיתוח אותן מבצעת ח.ל.ת ומרבית מבני המגורים והתעסוקה נמצאים בבנייה ובהליכי תכנון.
בצפון העיר אושרה תוכנית להקמת שכונת חבצלת, הכוללת 2,800 יח"ד שתשלב מסחר, מגורים 2,800 יח"ד, בתוספת של 500 יח"ד מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ושטחי ציבור. בצמידות לשכונה זו מבוצעות עבודות תשתית גם לתוכנית עין התכלת, הכוללת כ-800 יח"ד.
במזרח העיר, אושרה תוכנית לשכונת "צמרות" המשלימה את העיר ממזרח וכוללת כ-3,100 יח"ד בתוספת 400 יחידות דיור מוגן, תעסוקה מקומית, מסחר ושטחי ציבור. דרומית אליה, הותנע מחדש תכנון מפורט לתכנית אנ"מ אילנות, הכולל גם בית חולים כללי חדש ופארק מטרופוליני בשילוב פרוייקט הסטת נחל אילנות המטפל בניהול מי נגר של נחל אילנות.
בדרום-מערב העיר, מאושרת תוכנית למגורים ומלונאות – שירת הים – עם 2,000 יח"ד ומתחם מלונאות הכולל 1,000 חדרי מלון.
מרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה: "אנחנו מקפידים לבנות שכונות עם סטנדרט בנייה גבוה, אבל לא פחות מכך מתכננים את המרחב הציבורי לטובת משפחות, הורים וילדים. אני מאמינה שכל אלה, בליוויית רצועת החוף והטיילות הנהדרות של נתניה, מערכת החינוך המתקדמת והריאות הירוקות בלב העיר – מרכיבים את מודל ההצלחה של נתניה".
כל העדכונים - חדשות נתניה