למרות מבצע האכיפה שהתקיים בתחילת השבוע, סיכום פעילות מינהל האכיפה בחודשים האחרונים חושף ירידה כללית בכמות הדוחות שניתנו לתושבים. עיקר הירידה בחודשיים האחרונים, חודשים בהם עלתה התחלואה בישראל בשל וריאנט האומיקרון.
2 צפייה בגלריה
דוחות חנייה בקריות
דוחות חנייה בקריות
נמצאים במגע ישיר עם התושבים ונדבקים
(צילום המחשה: אבי מועלם)
קראו גם:
"הכמות הנמוכה של הדוחות הינה בשל בעיה פשוטה, לצערי הרב האנשים, תושבי העיר שלנו לא ערים לכך שהפיקוח העירוני נמצא בחיכוך ישיר עם תושבים וגורמים בעייתיים ומטבע הדברים, רבים מאוד מהם נדבקים בקורונה", מסביר סגן ראש העירייה.
לדבריו, ''רבים מהם נמצאים גם בבידוד והפיקוח עובד בכוח אדם מאוד מצומצם, בממוצע 30-40 אחוז מעובדי הפיקוח נמצאים בבידוד או מחלה. אי אפשר לתגבר או להכשיר עובדים נוספים וזה משפיע. הקורונה גובה מחירים גבוהים מאוד מעובדי הפיקוח ומבני המשפחות שלהם וכולם סובלים מזה. אז אם צריך לתת פחות דוחות אז נותנים פחות דוחות".
יש ירידה גם בהפרות?
"להיפך. בצער רב אני יכול להגיד שהנושא של הקורונה גרם לאנשים להתנהג בצורה חסרת סבלנות ולקחת את החוק בידיים. הם לא ממושמעים ואין להם סבלנות לא אחד כלפי השני או כלפי האזור הציבורי. אין ירידה בעבירות, יש בעצם ירידה בכמות האנשים שיכולים לטפל בבעיות ולכן התוצאה היא ירידה בכמות הדוחות".
2 צפייה בגלריה
בולמש. "יש אולם ענק"
בולמש. "יש אולם ענק"
בולמש. הקורונה גובה מחירים
(צילום: נמרוד גליקמן)
באילו תחומים אתם כן מקפידים לתת דוחות?
"יש נושא שאנחנו לא נותנים לקורונה לפגוע בו שזה חוף הים, כי זה עניין של חיים ומוות ושם יש פיקוח במלוא היקף הפעילות. וגם בנושא החניות, כמו למשל חניות כפולות או אדום לבן, כדי למנוע את ההפקרות שיש היום בנתניה".
כל העדכונים - חדשות נתניה