הורים שילדיהם לומדים בבית הספר היסודי יונתן בנתניה טוענים כי למרות הבטחת עיריית נתניה להקים אולם ספורט חדש, בפועל באזור מורחב בית הכנסת הסמוך למוסד החינוכי.

1 צפייה בגלריה
השטח הסמוך ליונתן. יהיה אולם?
השטח הסמוך ליונתן. יהיה אולם?
השטח הסמוך ליונתן. יהיה אולם?
(צילום: פרטי)

"בית ספר יונתן נכנס לרשימת אולמות ספורט בהם עתידה עיריית נתניה להשקיע כ- 50 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות. ראש העירייה הבטיחה כי ייעשה שיפוץ עומקי ומקיף לאולם הספורט הקיים כשלב ראשון והקמת אולם ספורט חיצוני חדש כשלב שני", מספרת מירב רודה יו''ר הנהגת הורים בבית הספר היסודי יונתן. ''אולם בפועל מה שכן קרה זה שאחרי כמה חודשים ואחרי לחץ ההורים, אכן שופץ אולם הספורט הישן, אבל רק שיפוץ קוסמטי של תחזוקה וצבע. לא נעשתה עבודת שיפוץ עמוקה הכוללת שבירה או בנייה מחדש, לא החלפת מזגנים או הריסת במה מיותרת שיש במקום. בלית ברירה הסכמנו לזה כי ידענו שאמור להיבנות במהלך 2022-23 אולם ספורט חדש, זה מה שהבטיחו לנו. בנוסף, התחלנו לברר מה הצפי לבניית אולם הספורט, מה התוכניות, אבל בפועל גילינו שבאזור השטח החום, זה שיועד לבניית האולם החדש, בנו מבנה לטובת בית הכנסת, מה שמשאיר שטח קטן מאוד לטובת אולם ספורט".
בשנה שעברה התריעו ההורים על מצבו של אולם הספורט בבית הספר ודרשו את שיפוצו. בסרטון שהפיצה ראש העירייה בשמונה במרץ, בהמשך לישיבה בנושא פרויקט בניית אולמות ספורט, בה השתתפו יו"ר הנהגת ההורים, שי בראון, ראש מנהל החינוך אתי דהן, סגנית ראש העירייה, שירי חגואל-סיידון והמשנה לראש העירייה, אפרים בולמש הממונה על הספורט בעיר, היא הצהירה כי עיריית נתניה מתכוונת להשקיע בשלוש השנים הבאות 50 מיליון שקל בבניית אולמות ספורט בעיר ואף הציגה רשימה בה היא פירטה בתי ספר שייהנו מהשקעה זו, וביניהם בית ספר יונתן.
רודה, שהיתה ממובילי המאבק לשיפוץ האולם הקיים, פרסמה פוסט נוקב בו טענה: "במרץ הבטיחה ראש העירייה לתלמידי בית ספר יונתן להקים אולם ספורט חיצוני, אולם לפי המצב כיום לא נותר עוד שטח חום לבניית אולם שכזה וזאת לאור העובדה כי בית הכנסת 'יראנו ניסים' (הצמוד לבית הספר), התחיל בהרחבות ובניית מקווה, לאחר שקיבל היתרי בנייה זמניים על חשבון שטח שנועד לפיתוח עתידי של בית הספר".

קראו גם:

עוד כתבה כי "למרות פניות חוזרות ונשנות לברר מתי זה אמור לקרות ומה עתיד להיבנות, לא התקבלו תשובות מהעירייה. בית הכנסת בונה בשטח, ממש באזור שבו אמור להיות ממוקם אולם הספורט. הם החלו שם בהרחבות".
מהעירייה נמסר: "מדובר בשימוש זמני בשטח ממערב למבנה ותיק, שיתפנה ברגע שהם יסיימו את הבניה ממזרח למבנה. בשלב זה ניתן יהיה להקים במקום אולם".