למרות חוקי האכיפה החדשים, סכנת האופניים החשמליים ברחבי העיר נתניה ממשיכה. ''אני חושש להיות הקורבן הבא'', אומר אחד התושבים.
1 צפייה בגלריה
תאונה של אופניים חשמליים
תאונה של אופניים חשמליים
תאונה עם אופניים חשמליים
(צילום ארכיון: איחוד הצלה)
תושבי מרכז העיר מתלוננים כי למרות התקנות החדשות וההבטחות שתהיה אכיפה משמעותית ברחבי העיר ובמרכז העיר בפרט, כלי רכב דו גלגליים חשמליים ממשיכים למלא את העיר, תוך שהם נוסעים בפראות ללא התחשבות בהולכי הרגל, ותוך עבירה על חוקי התנועה והתקנות.
''הייתי עד לכמה מקרים בהם היו כמעט פגיעות בילדים או אנשים מבוגרים על ידי אופניים חשמליים'', מספר תושב העיר שהיה עד בערב אחד לשלושה מקרים. ''אני מפחד שמישהו יפגע בי'', הוא מודה בצער. ''זה ממש מסוכן מה שקורה פה בנתניה כי למרות שיש הגבלת גיל ויש חוקים, אני רואה הרבה צעירים נוסעים בצורה לא חוקית שממש מסכנת את הולכי הרגל. לתחושתי, אין מספיק אכיפה והתחושה היא שבעלי האופניים החשמליים נוסעים כמו משוגעים ואין להם דין ולא דיין".
קראו גם:
בשיחה עם תושבים שהיו עדים למקרים בהם צעירים רכובים על כלי רכב דו גלגלי חשמלי, ניכר כי הנושא מדאיג אותם מאוד. "פנינו לכמה גורמים בעירייה במטרה שיטפלו בבעיה הזו אבל העירייה לא עושה כלום בנושא וההפקרות נמשכת. עד שלא יקרה אסון אף אחד לא יאכוף את החוקים החדשים שאמורים למנוע מקרים כאלה של נסיעה פראית, מהירה וללא קסדה ואפילו שני נערים שנוסעים יחד ועברו באדום או עקפו מכוניות על הכביש''.
מה אתם מבקשים בעצם?
"אכיפה! ניידת פיקוח במוקדים המועדים לפורענות, למשל מרכז העיר או מתחם פיאנו וגם באזור קניון השרון. זה ממש מפחיד לעבור בעיר עם ילדים קטנים כי אז יש חשש ממשי לפגיעה מהאופניים החשמליים.
"אני מרגיש פחד של ממש שהם עוברים לידי'', מעיד תושב נוסף שמספר כי בדרכו לקניון השרון כשעבר בסמוך להומלס פלייס, כמעט ונפגע ברמזור מאופניים חשמליים. ''הוא כמעט פגע בי. בנס לא קרה לי כלום'', הוא חושף את הרגע בו כמעט ונפגע על ידי האופניים. ''אני רואה בכל יום מקרים של כמעט אסון. צעירים שנוסעים על הכביש ועוברים באדום או כאלו שרוכבים על האופניים ללא קסדה, בפראות. לצערי, נתקלתי גם בכאלו שמרשים לעצמם גם לדבר בגסות ולצעוק בזמן שהם מפחידים את כולם עם הנסיעה הפרועה שלהם. זה מצב לא נורמאלי. המצב הזה הגיע לכדי סכנת נפשות".
תגובת עיריית נתניה: מינהל האכיפה מבצע אכיפה אינטנסיבית אל מול רוכבי אופניים חשמליים, ע״י מבצעים יזומים שמתבצעים באופן קבוע.
נציין כי מדי יום מתבצעת אכיפה, הבוקר למשל התקיים מבצע אכיפה בצומת טום לנטוס, ונרשמו דו״חות בהתאם.
לפני כשבועיים בוצעו מבצעי אכיפה בסמוך לתיכונים וחטיבות הביניים. עוד נציין כי מתחילת השנה נרשמו כ -1,800 דו״חות בגין רכיבה שלא כחוק על אופניים חשמליים.