אנחנו לא שומעים מספיק על חיבורים בין דור מייסדי המדינה לילדים ונוער, כך שאין ספק שלהזמנה המרגשת והמפתיעה הזו לא ציפו דיירי הדיור המוגן 'לב גנים', בנתניה.
1 צפייה בגלריה
המפגש בין ילדי הגן לדיירי 'לב גנים'
המפגש בין ילדי הגן לדיירי 'לב גנים'
המפגש בין ילדי הגן לדיירי 'לב גנים'
(צילום: דיור מוגן, 'לב גנים')
מי שיצאו במבצע לשימור החוויה של עולם הספרים והסיפורים בקרב הדור הצעיר, קיבלו מילדי גן זמיר מנתניה הזמנה לפעילות ייחודית מסגרת אירועי שבוע הספר, כאשר הילדים הזמינו את הסבתות לגן - והם אלו שיקריאו להם סיפורים
הסבתות שמבקשות לשמר את מסורת קריאת הספרים לא ציפו להזמנה הייחודית שהגיעה לאחר ששבוע שעבר הן אלו שהזמינו הילדים אליהם לדיור מוגן לב גנים והקריאו להן סיפורים. הילדים התגודדו סביב הסבתות והן הסבתות הן הילדים זכו לזמן איכות ייחודי על טהרת הסיפורים ייחודי ומרגש. אך הפעם, הסבתות הן אלו שתתגודדנה סביב הילדים.
קראו עוד >>>
"הקראת הסיפורים זו פעילות מרגשת מאוד", אומרות הסבתות של לב גנים. "בצעירותנו ספרים היו פעילות פנאי בסיסית שסחפה את הדור שלנו להרפתקאות בזכות המוח הפעיל את הדמיון שעות נוספות"
"היום כל התכנים כל כך מהירים ומונגשים מבלי שום מאמץ קוגניטיבי ואנחנו ממש מרגישות אחריות לשמר עולם הקריאה עבוד ילדים.
"פעם אנשים ידעו איך לקרוא מפה כשרצו להגיע ממקום למקום. הם זכרו אזורים ומיקומים אך כיום בזכות 'וויז' המציאות השתנתה. מי מבטיח שלא כך יקרה גם עם הספרים? רבים מבני הנוער מתקשים להקדיש את הסבלנות הנדרשת ולהתרכז, מבלי להביט בטלפון, בכדי לקרוא ספר".