מדי יום מתכנסים 50 תלמידים מכיתות י' עד י"ב ועובדים יחד על רובוט ענק, שמשקלו 60 קילוגרם. אלה הם חברי קבוצת הרובוטיקה "The Poros Robotics NETANYA", שנוסדה בשנת 2015, על ידי תלמידים שחלמו להשתתף בקידום המדע והטכנולוגיה בבתי הספר שלהם ובקהילה. 
"לצד תלמידים מכיתות מצוינות, יש גם ילדים שלא ממש הולך להם בבית הספר, ואצלנו הם עובדים עם הראש ועם הידיים, ונהנים להישאר אחרי שעות הלימוד של בית הספר ולהמשיך ללמוד", אומרת ענת עמרני, מנטורית ואמו של אחד הילדים בקבוצה. "אז לא כל הילדים שבונים רובוטים הם 'חננות', יש גם ילדים שבלימודים הרגילים לא מצליחים, אבל אצלנו פורחים. הילדים לא רק בונים רובוט, אלא גם משלבים בתהליך ילדים עם מוגבלויות, וכששואלים אותם איך הם עושים זאת, הם טוענים שהשקעה מחליפה ידע".
1 צפייה בגלריה
הנבחרת שמביאה כבוד לעיר
הנבחרת שמביאה כבוד לעיר
הנבחרת שמביאה כבוד לעיר
(צילום: באדיבות הקבוצה)
מדובר בקבוצה התנדבותית, שאינה פועלת במסגרת מגמת רובוטיקה באחד התיכונים, אלא דרך התארגנות התנדבותית של אנשים שאוהבים מאוד את התחום. בהתאם למטרות ארגון "FIRST" אשר במסגרתו הם פועלים, הקבוצה עורכת פעילויות התנדבותיות עם גופים למיניהם בקהילת נתניה, כמו "בית אקשטיין מעגלים", "מעגל נשים", "נוער עולה לפני הורים (נעל"ה)", "בית דוידסון", חטיבות הביניים ועוד.
ה"פורוס" היא הקבוצה התחרותית היחידה הפועלת במסגרת תיכונית בנתניה, זה חמש שנים. "אנו נכנסים לשנת הפעילות השישית ולמרות גילנו הצעיר, הספקנו לייצג בכבוד את העיר נתניה ואת בית הספר אורט יד לבוביץ'. בשנה הראשונה זכינו בתואר 'הקבוצה החדשה הטובה ביותר' (Rookie All-Star), ופעמיים נוספות בסגנות אליפות הארץ, מבין כ-70 קבוצות. בזכות זאת, העפלנו שלוש פעמים לתחרות הבין-לאומית בארצות הברית", אומרת עמרני בגאווה.
בכל שנה בראשית חודש ינואר, נחשף האתגר השנתי — בניית רובוט בשישה שבועות. השנה האתגר הוא בנושא מלחמת הכוכבים.
מה הרובוט הכי מיוחד שבניתם?
"בכל שנה בונים רובוט ענק, ששוקל בערך 60 קילו, ובכל פעם יש לו כמה משימות שעליו לבצע. הרובוט שלנו הצליח לאסוף קוביות ולשים אותן על מאזניים. השנה המשימה היא לירות כדורים לשתי עמודות, לסובב רולטה של צבעים כך שייצא הצבע הנכון ובמקביל להיתלות ולאזן עצמו על גבי מטוטלת", אומרת עמרני.
כיום, קבוצת הפורוס מונה כ-47 תלמידים מכיתות י' עד י"ב, בהדרכת מנטורים מתנדבים בוגרים וצעירים מקהילת העיר נתניה. לקבוצה מתקבלים תלמידים המתעניינים במדע ובטכנולוגיה, בלי קשר לכיתה ולמגמה שבהן הם לומדים.