הרב יעקב פרלמוטר, תושב בני ברק, אובחן כחולה קורונה לאחר שהוא ואשתו חזרו מביקור בלונדון ובלגיה. אשתו של פרלמוטר אובחנה לפניו, ומספר ימים לאחר מכן הוא התבקש לעשות בדיקה גם כן, זאת מפני שרמת החמצן בדמו הייתה נמוכה, על אף שלא חש בתסמינים.
2 צפייה בגלריה
הרב יעקב פרלמוטר
הרב יעקב פרלמוטר
הרב יעקב פרלמוטר
(צילום: פרטי)
פרלמוטר אושפז בבית החולים לניאדו למשך שלושה שבועות, וביום ראשון האחרון עבר לטיפול ביתי. לאחר שחרורו, ביקש פרלמוטר להביע את תודתו על היחס החם לו זכה מהצוות הרפואי במחלקת הקורונה בלניאדו. לטענתו, הוא חש שליחות לספר על החוויה שלו מהאשפוז בבית החולים הנתנייתי, בתקופה שבה, לדבריו, ההתייחסות לתושבי בני ברק היא סטיגמטית ולא נעימה.
"בבית החולים בו קיבלה אשתי טיפול, התייחסו אלינו מאוד לא יפה וכל הזמן הנכיחו את זה שאנחנו מבני ברק ושאלו אותנו על זה", מספר פרלמוטר. "לעומת זאת, בבית החולים לניאדו, כיבדו אותי והתנהגו אלי בצורה כל כך יפה.
"כשהייתי שם הבנתי למה האדמו"ר מצאנז רצה להקים דווקא בית חולים ולא מפעל אחר. הוא עשה זאת כדי שכל אחד יקבל יחס טוב ומכבד, ולא משנה מאיפה הוא מגיע. חשוב לי לציין שלא רק אלי התנהגו כך, אלא לכל חולה וחולה, לא משנה לאיזה מגזר הוא שייך.
2 צפייה בגלריה
משתחררים מלניאדו
משתחררים מלניאדו
משתחררים מלניאדו
(צילום: דוברות לניאדו)
"הרגשתי שם כל כך טוב. בהשוואה למה שאשתי עברה בבית החולים בו טופלה, זה שמים וארץ. כשהשתחררתי מלניאדו, הרגשתי שאני נפרד ממשפחה ולא מבית חולים. אנשי הצוות שם הם אנשי חסד, שליחים של הקדוש ברוך הוא, וחשוב לי לספר את זה. כאשר הכל ייגמר, אחזור לבית החולים כדי להודות לכולם".