”צחי מאוד אהב את החיים. הוא לקח כל דבר לקצה וגם האובדן שלו לקח אותנו לקצה. הוא האמין שצריך לטרוף כל רגע כאילו אין מחר". כך אומר השבוע רן סטון, חברו הטוב של צחי מנשרי ז"ל, תושב אבן יהודה שנהרג בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום שבת האחרונה באזור קליה. יחד איתו ברכב הפרארי היוקרתי, נהרג עיתונאי הרכב אילן פייביש שהיה עימו ברכב. פייביש ז"ל היה עורך אתר "טורבו", שסקר מכוניות ספורט. למרבה הצער, ריף, אחד מילדיו של צחי ז"ל, נסע מאחורי הרכב בו נסעו צחי ואילן וחזה בתאונה שאירעה בכביש 90 בזמן אמת, כשרכבו של מנשרי איבד שליטה, התהפך ואחר כך עלה באש.
6 צפייה בגלריה
מנשרי ז"ל. "הוא היה הכי אמיתי שיש"
מנשרי ז"ל. "הוא היה הכי אמיתי שיש"
מנשרי ז"ל. "הוא היה הכי אמיתי שיש"
(צילום: פרטי)

החיים על פי צחי

("ניצל כל רגע")

"היינו חברים מאד טובים. צחי קנה, נסע, בילה, היה בעל מושלם לאשתו טלי. הייתה להם אהבה אינסופית, וזוגיות למופת. כל החברים שלנו, ויש לנו קבוצת חברים סגורה, חשבו שהאהבה שלו ושל טלי היתה מעוררת הערצה. אני קינאתי בו כאבא לריף, בר וגב, אבא שילדיו כל כך שיתפו אותו בכל דבר, התייעצו איתו, שוחחו איתו על הכל", הוסיף סטון.

6 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
( צילום: איגוד כבאות והצלה)

מסרטונים שפורסמו ברשת עולה כי מנשרי היה חובב מושבע של נהיגה ספורטיבית. מדובר בחוויית נהיגה אקסטרימית, בדרך כלל עם רכבי על מותאמים לנהיגה מלאת האדרנלין. לרכבים הייחודיים מנועים ספציפים עם תיבות הילוכים לעיתים עם שמונה הילוכים. הן מצוידות בתוכנות ניהול מנוע, גיר מירוצים מיוחד, מנגנונים להורדת המשקל ויכולת האצה מאפס למאה בשניות בודדות, תוך הגעה למהירויות של 300 קמ"ש ומעלה. חובבי האקסטרים והאדרנלין וכל מי שחלם להיות נהג מירוצים, ימצא בנהיגה ספורטיבית את מבוקשו. הרשות לנהיגה ספורטיבית בארץ היא הרגולטר שמפקח על הענף ומסדירו בארץ ובמסגרתו מתנהלת הלוגיסטיקה של רשיונות לנהיגה ספורטיבית חידושם, ייבוא כלי רכב לנהיגה הייעודית וכדומה.

הבן ראה הכל

("הוא רץ לנסות לחלץ")

הוא היה קבלן מוכר ומצליח בתחום הבנייה וחבריו העידו, כמו סטון, כי אהב את החיים מאוד וחי לפי האמונה שצריך לנצל כל רגע בהם. לדברי סטון, מותו הטראגי של חברו אירע מעט לפני אירועים משמעותיים וחשובים בחיי משפחתו: ”צחי היה הדבק שאיחד את כל החברים, טיילנו יחד בכל העולם וברחבי הארץ. כל כך הרבה מפגשים וארוחות עשינו ביחד. בחודש אוקטובר הקרוב, המשפחה היתה אמורה לציין בר מצווה לבן הצעיר גב וחודש לאחר מכן בנובמבר, אמורים היו לציין את יום ההולדת ה־50 של טלי אשתו".

6 צפייה בגלריה
מנשרי ז"ל וסטון
מנשרי ז"ל וסטון
מנשרי ז"ל וסטון
(צילום: פרטי)

על התאונה המחרידה סיפר סטון: "בכל שבת בבוקר הם היו נוסעים לטיול וכך היה גם בשבת האחרונה. מוקדם בבוקר, ליד קליה הרכב של צחי התהפך, ואז בער ונשרף כליל. הבן שלו ריף, נסע שני רכבים מאחריו וראה שהרכב של צחי התהפך על הצד וכשהילד רץ לנסות לחלץ אותם מהאוטו, הוא ראה את אבא שלו ואת הנוסע השני, ללא רוח חיים. לדבריו הרכב נדלק בשניות ועד שהגיעו כוחות ההצלה, זה כבר היה מאוחר מדי. אני נסעתי לירושלים להביא את ריף ששהה ביחידת הטראומה בבית החולים הדסה מאחר וראה את כול הארועים הקשים".

6 צפייה בגלריה
צחי מנשרי ואילן פייביש ז"ל
צחי מנשרי ואילן פייביש ז"ל
צחי מנשרי ואילן פייביש ז"ל
(צילום: פרטי)

סטון סיפר על הקשר המיוחד שהיה בינו ובין חברו צחי ז"ל ואמר: ”אני כבר מתגעגע לצחוק שלו, לבדיחות שלו ולהומור השחור שהיה לו. כולנו מחכים שהוא יגיע פתאום ויגיד 'עבדתי עליכם', זה בלתי נתפס. צחי היה אמיתי, גם אם לא אהבת מה שיש לו להגיד הוא היה אומר לך את האמת בפנים, לטוב ולרע. הוא היה הכי אמיתי שיש, חבר טוב עם מנעד רחב של חברים מכל הסוגים, יהודים, ערבים, דרוזים, שועי עולם עשירים מאד לצד אנשים פשוטים וצחי היה הגשר בין כולם. הוא גם מאוד אהב ילדים. נתן כל כך הרבה תשומת לב לילדים שלי, צחק איתם, היה מדהים איתם".

צחי והאדרנלין

("קעקוע משותף של דופק")

6 צפייה בגלריה
צחי מנשרי ז"ל
צחי מנשרי ז"ל
צחי מנשרי ז"ל
(צילום: פרטי)

אחת החוויות שמקשרות מאוד ביניהם היה הקעקוע המשותף שעשו השניים: "יש לנו קעקוע משותף של דופק שעשינו יחד לפני כשנה בערך. אני רוכב אופנועי שטח וגם אוהב אקסטרים וזה משהו שהיה לנו במשותף, ששנינו חייבים אדרנלין, ריגוש ולגעת בקצה. האמנו שלנו זה לא יקרה. שנינו גם מהעדה הפרסית, היה לנו כל כך הרבה במשותף ביחד", אמר בכאב.

קראו גם:

6 צפייה בגלריה
צחי מנשרי ז"ל
צחי מנשרי ז"ל
צחי מנשרי ז"ל
(צילום: פרטי)

מותו הפתאומי של מנשרי היכה גם במני ידיד, חברו הקרוב שספד לו וסיפר על צחי תאב החיים שהיה דמות כה דומיננטית בחייו ושהיה לו כאח: "פרסי, דרוזי, צרפתי, אנגליה ואשכנזי יושבים ומסתכלים אל עבר השקיעה, שותים ערק וצוחקים על החיים. זה נשמע כמו התחלה של בדיחה נכון? אבל רק צחי היה יכול להיות נקודת חיבור לאוסף כל כך מגוון של אנשים. רק צחי היה יכול לסגור את החופשה הבאה במהלך החופשה הנוכחית, רק צחי היה יכול לדבר בגסות וכולם היו צוחקים", אמר ידיד בעצב. "רק צחי היה יכול לומר כל העולה בראשו לכל אדם באשר הוא ולצאת מזה עם חיוך. היו לנו אין ספור חוויות, אין ספור רגעים ואין ספור תוכניות שנקטעו ברגע אחד. צחי היה הדבק של החברים והפך אותנו למשפחה אחת גדולה. צחי היה לי האח הגדול שמעולם לא היה לי, שיתפנו האחד את השני בהכל והתייעצנו בלי סוף. המשפחות שלנו כבר מזמן התאחדו לאחת ועשינו הכול ביחד. אני פשוט מסרב להאמין שאסון הזה שנפל עלינו. נאהב אותך לנצח ולעולם לא נשכח את מה שהיית ועשית עבורנו. מבטיחים להמשיך את דרכך ולשמור על טלי, בר, ריף וגב לנצח נצחים".
מעמותת 'אור ירוק' נמסר כי 583 נוסעי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון ובממוצע 59 אנשים בשנה. בשנת 2023 נהרג בממוצע אדם אחד מידי שבוע. למרבה הצער, השבוע היו אלו מנשרי ופייביש ז"ל שנכנסו לסטטיסטיקה העצובה הזו.