בשבוע שעבר סערה המערכת הפוליטית, בעקבות מועמדותו של עורך הדין יוני ג'ורנו מנתניה לפרמייריס בליכוד, בעקבות הרשעתו לפני כ- 22 שנה, בחטיפתה של עובדת זרה. עבירה בגינה נגזרו עליו שלושה חודשי עבודות שירות.
2 צפייה בגלריה
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אמא מאוהבת בו"
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אמא מאוהבת בו"
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אמא מאוהבת בו"
(צילום: אלבום פרטי)
אלא שבמהלך הסערה לא נחשף הציבור לסיפור חייו המעניין של ג'ורנו שכולל יציאה מהארון. ג'ורנו הוא דו מיני, שחי מזה שנתיים עם גבר אותו הכיר באתר הכרויות.

אשרת את הציבור

''הייתי נשוי שבע שנים, ומאז גירושיי הייתי בזוגיות עם נשים כולל זוגיות שנמשכה שנה וחצי עד לפני כשנתיים, הפעם בה הכרתי את סנדר ומאז אנחנו ביחד'', מספר ג'ורנו השבוע.
בוא נחזור לחטיפה.
"לא היתה שם חטיפה פר אקסלנס כפי שמתארים בתקשורת. לא תקפתי אותה ולא איימתי עליה. סיפור החטיפה זה שם מפוצץ למה שהיה שם, ועל זה קיבלתי שלושה חודשי עבודות שירות.
"הסיפור הזה מאחוריי. זה היה אירוע חד פעמי כשהייתי בן 22 ואני מצטער עליו והיום לא הייתי עושה אותו כי אני מבין את המשמעות שלו. תשפטו מה עשיתי מאז ועד היום, כל חיי נתתי מעצמי לקהילה. מעולם לא נגעתי או עסקתי בפשע''.
ג'ורנו שיתמודד בשבוע הבא על המקום ה- 29 במשבצת מישור החוף בפריימריז של הליכוד, מודע לתמהיל הייחודי של הקואליציה אליה הוא עתיד להצטרף אם ייבחר. לדבריו, הוא אינו חושש מהומופוביה, וגם לא מהשילוב עם מפלגות חרדיות.
"אני לא חושש מהשילוב הזה, ואין בעיני שום בעיה עם הקהילה הגאה והדתיים, כי בסוף בכנסת כולם באים לשרת את המדינה ואת הבוחרים שלהם, שמאל או ימין, דתיים או ערבים. אני בא לשרת את כל הציבור. אהיה חבר כנסת של כולם".
למה כל כך חשוב לך להיות בכנסת?
"כי חשוב לי לקדם בכנסת את כל נושא ביטחון הפנים, מלחמה בטרור ונושאים משפטיים. אני מלווה את משטרת ישראל מעל חמש שנים כי אני נלחם עבורם נגד תופעת השיימינג של שוטרים, מתוך רצון לשנות את תפיסת האזרחים בנוגע לעשייה של השוטרים.
"אני רוצה לעשות רפורמה אמיתית במשטרת ישראל ובמשרד לביטחון פנים. בנוסף אני רוצה להתרכז בנושא המלחמה בטרור, החל מעונש מוות למחבלים ולצמצם לאפס את התנאים שיקבלו מחבלים בכלא. אלו המטרות שלי. לא תהיה לי שום בעיה לשבת עם חרדים, כי מה שאני עושה בחדר המיטות זה פחות עניין שלהם. בנוסף, הקהילה הגאה נוכחת בכל מקום כיום. בתקשורת, צבא, משטרה, ועוד.
קראו עוד>>
"כולנו נבראנו בצלמו של אלוהים. יש לי המון חברים דתיים ואני עצמי אדם מסורתי. אני לא מעשן בשבת ומניח תפילין כל יום ועושה ברכות. בן אדם מאוד מסורתי שבא ממשפחה של דתיים, חלקם חרדים מהצד של אמא שלי. נכון, אני נוסע בשבת, מדליק אור והומו גאה, אבל אני מחובר לדת ולאלוהים ויש בינינו תקשורת מצוינת''.

זוגיות היא זוגיות

החיבור של ג'ורנו, גרוש עם בן חייל המשרת בחיל האויר, למשטרת ישראל, אינו רק בפן המקצועי, אלא גם בפן האישי. סנדר אונגר (32) בן זוגו הוא שוטר המתעתד לאייש תפקיד חוקר בתחנת תל אביב צפון. השניים גרים יחד בנתניה, עם אימו של יוני, ג'רמן בת ה- 87 בשכונת אזורים. ג'רמן ידועה כתומכת ליכוד נלהבת, ואף כיכבה בעבר בסרטונים עם בנימין נתניהו.
"כשהכרתי את סנדר הוא עבד כמנהל צוות בשירות לקוחות בבנק דיסקונט, ולפני כן עבד חמש שנים בהראל וגר בחיפה. אני החלטתי שמשטרת ישראל היא הבייבי שלי ואני חומת המגן שלהם, והשוטרים אוהבים ומכבדים אותי וזה היה אך טבעי שסנדר יתגייס למשטרה", אומר ג'ורנו.
"ביקשתי ממנו גם כי זה חשוב לי. הוא סיים קורס שוטרים בהצלחה וכיום הוא מסיים קורס חוקרים ומתעתד לאייש תפקיד בתחנת צפון תל אביב. הוא לא שם בגלל המשכורת, אלא בגלל שהוא התאהב בתפקיד שהוא ערכי, ציוני ומרגיש חלק משליחות. זה ממלא אותי גאווה. אני מגשים את עצמי דרך סנדר.
"גם אמא שלי מתה עליו ורואה בו את הבן שלה. הוא רגיש אליה ומטפל בה והם יושבים שעות יחד. היא ניצולת שואה מהמחנות בטוניס והם יכולים לראות ביחד סרטים על השואה ומדברים על החיים כשאני ישן למעלה. היא פשוט מאוהבת בו''.
2 צפייה בגלריה
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אני לא רץ על הטיקט של גיי"
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אני לא רץ על הטיקט של גיי"
ג'ורנו עם בן זוגו סנדר אונגר. "אני לא רץ על הטיקט של גיי"
(צילום: פרטי)
ג'ורנו מוסיף: "אני לא רץ על הטיקט של גיי או מנסה למשוך קהל בגלל הבחירות האישיות שלי, כי בעיני מה שאני עושה בחדר המיטות שלי זה ענייני בלבד. אני יכול להגיד בתור אחד שחי גם עם אישה וגם עם גבר שזוגיות היא זוגיות, עם אותן מלחמות וריבים, קנאה.
"הכל אותו דבר. בנוסף, אני לא חושב שהקהילה הגאה צריכה מי שייצג אותה, ואני לא חושב שמישהו צריך לתת לקהילה זכות קיום כי היא נמצאת היום בכל מקום, בבתי המשפט, בכנסת ובתקשורת. כבר לא צריך לעשות מצעד גאווה שידעו שאנחנו פה. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, פלורליסטית ומקבלת, ולמרות שהגזענות וההומופוביה עדיין קיימת, היא הולכת ונחלשת".
למה לא השתתפת במצעד הגאווה בנתניה?
"מאוד רציתי אבל לצערי לא הספקתי ללכת כי סנדר היה בתגבור בירושלים בשל המהומות של הר הבית ואני הייתי בפגישה מחוץ לעיר ולכן היינו שם יחד. כן הייתי במצעד הגאווה בתל אביב עם סנדר".
למה חשוב לך להתמודד?
כי אני רוצה שיבינו שגם בן אדם כמוני שגדל בשכונה, לא סיים 11 שנות לימוד ומזלו לא שפר עליו, הלך להשלים בגרויות ועשה תואר, ואם אני יכול, גם צעירים אחרים יכולים לנפץ כל תקרת זכוכית. אני רוצה לעזור לאנשים החלשים כי אף אחד לא יכול ללמד אותי מה זה עוני וקושי, אני באתי משם ואני מבין את האנשים האלה".
אחייניתו של ג'ורנו היא חברת הכנסת אמילי מואטי, אשת שמאל ממפלגת העבודה. השבוע סירבה להתייחס לסוגיית מועמדותו של ג'ורנו והרשעתו בעבר.
לעדכונים: חדשות נתניה