מאבק התושבים בשכונת דורה בנתניה הצליח - התוכנית לעקירת העצים בגן השכונתי עודכנה, ונכון לשבוע הזה ייעקרו חמישה עצים בלבד לעומת 17 בתוכנית המקורית.
1 צפייה בגלריה
העצים בגם השכונתי
העצים בגם השכונתי
העצים בגן השכונתי
(צילום: ציפי קפל)
כזכור, תושבי השכונה שציפו במשך חודשים ארוכים לשדרוג הגן, עודכנו כי במסגרות העבודות בגן מסילות ייכרתו 17עצים ותיקים, המהווים חלק משטח הגן. התושבים הביעו חשש מעקירה של כמות כה גדולה של עצים, אשר לטענתם תיפגע בגן ובריאה הירוקה של השכונה.
למאבקם, נגד הפגיעה בטבע, הצטרפו הפעילים החברתיים גיא שחר וריקה אידלמן, שהגישו באמצעות קרן 'נתניה ירוקה' התנגדות לביצוע כריתת העצים לעירייה ולפקיד היערות. אל מאבקם הצטרפה חברת האופוזיציה במועצה, ציפי קפל.
קראו עוד>>>
"לא הייתה שום סיבה או הגיון בלכרות כמות עצים כזו גדולה בשביל לשדרג גינה'', מבהיר שחר. ''בשכונה יש ועד שחשוב לו שדרוג הגינה, אבל נושא העצים היה פחות חשוב לו. מצד שני, לי ולריקה כפעילים חברתיים, היו חשובים גם העצים וגם לשדרג את הגינה, ולכן הגשנו התנגדות לעירייה בנושא כבר בשבוע שעבר.
"ההתנגדות עזרה, וביום חמישי קיבלנו טלפון מפקידת היערות מעין אלדר שעלינו להגיע לסיור בגן מסילות, ושם עודכנו שהוחלט כי יכרתו רק חמישה עצים. כנראה שגם הם הבינו שמדובר בצעד מיותר לחלוטין''.
חברת הקואליציה ציפי קפל שביקרה בגן וצילמה את העצים והמתקנים בתחילת השבוע שעבר, לפני המפגש עם פקיד היערות ונציגי מחלקת הגינון, אף העלתה פוסט בנושא, וברכה על ההחלטה.
"אחרי שהעליתי פוסט, הוגשה ההתנגדות על ידי פעילים סביבתיים והעירייה ראתה שיש לסיפור הזה הד ציבורי והחליטו לשנות את ההחלטה", אומרת קפל השבוע. "יש עכשיו תוכנית חדשה עם שטחים פתוחים וכריתת מינימום של עצים.
"בנוסף, ביקשתי מהפעילים לא למשוך את ההתנגדות לעקירה עד לביצוע הפרויקט. יש לציין כי אמרתי מההתחלה שאפשר להקים גן שעשועים מדהים במקומות ריקים של הגן ולא צריך לכרות עצים בשביל זה.
"אני לא מבינה את הנוהל שמחייב קירוי מלאכותי, כשיש עצים. זה נושא שתמיד היה חשוב לי ומנעתי עקירות וכריתות של עצים וטיפלתי בתלונות של תושבים בנושא".
לעדכונים: חדשות נתניה