עד לפני מספר שנים העיר תל אביב היתה העיר המבוקשת ביותר למציאת דירה למגורים בישראל, אולם לאט לאט היא איבדה את הבכורה, ומי שלקחה את מקומה כעיר הנחשקת ביותר היא נתניה. פעם כינו אותה "עיר היהלומים" והיום יש מי שמספרים כי זו הריביירה של ישראל.
כמו ברביירה הצרפתית כך גם זו של נתניה, מחירי הנדל"ן בה עלו משמעותית. מנתונים שפורסמו באתר Madlan עולה כי בחלק מהמקומות בעיר המרכזית של אזור השרון, המחירים קפצו בעשרות אחוזים. באופן טבעי מדובר בשכונות רמת פולג ועיר ימים הסמוכות לחוף הים, אך מתברר כי לא רק אזור זה של נתניה מתפתח בצעדי ענק, אלא גם מרכז העיר הישן.
חמי תמיר, יועצת נדל"ן בכירה ומוכרת מאוד בנתניה מספרת: "מרכז העיר זה ה"בייבי" שלי. גדלתי פה ואני עדיין מתגוררת במרכז נתניה, כך שאני מאושרת עד הגג מהידיעה שסוף סוף גם האזור הזה של העיר מתחיל לקבל את הפוקוס המגיע לו.
בעיקר מדובר בתוכניות של התחדשות עירונית. תוכניות ארוכות טווח שנועדו לשדרג רחובות שלמים בתוך העיר".
3 צפייה בגלריה
חמי תמיר
חמי תמיר
חמי תמיר
(צילום: בני טפירו)
התמחור הראשוני קריטי למכירה מהירה ומוצלחת עד כאן הכל נשמע קל ומושלם, אך מתברר כי רבים מבעלי הדירות ובתים בנתניה המעוניינים למקסם את ההזדמנות שנוצרה בשטח, אם עבור מעבר לנכס גדול יותר או למטרת רווח, מבקיעים לעצמם שער עצמי. כיוון שאינם יודעים כיצד למכור נכון, הם מפספסים את המומנטום בשוק.
חמי תמיר יועצת נדל"ן בכירה בנתניה הסבירה: "מכירה של בית טומנת בחובה לא מעט אתגרים. מטבע הדברים אנשים חיים בבתים שלהם, עברו בהם חוויות טובות וגם פחות, זיכרונות ילדות, שמחות ועוד. אך אלו רגשות סובייקטיביים בלבד וחשוב לעשות הפרדה בין הרגש לבין המחיר. בכל הנוגע להתנהלות של השוק, פה מדובר בתורה אחרת לגמרי.
תמחור נכון של הבית משנה את כל ההליך, זה נכון גם בשוק לא יציב ובעל תנודות כפי שאנו חווים כיום. לכן כאשר מבקשים ממני להעמיד נכס למכירה, אני עורכת בירור צרכים מעמיק בו אני לוקחת בחשבון מספר היבטים ויעדים. מכירה מהירה, מחיר הוגן והצעד העתידי הבא – מה הצרכים האמיתיים.
האם הבית כבר גדול מידי לאחר שהילדים עזבו? המשפחה התרחבה והבית הפך להיות קטן וצפוף יותר? בני הגיל השלישי שחושבים לעבור לדיור מוגן ועוד. התמונה המלאה מאפשרת לי לתת מענה אמיתי.
הבעיה העיקרית היא שהתקשורת מנפחת פה בלון, ופותחת כמעט כל מהדורת חדשות עם דיווח על עליית מחירי הדיור, גם כשבפועל זה לא באמת קרה. עשיתי לא מעט עסקאות תוך כדי הכותרות הגדולות ולא היה שום קשר אמיתי בין החדשות למציאות היום-יומית כפי שאני חוויתי אותה. מדובר בהנדסת תודעה שחלחלה היטב לציבור המוכרים, כמו גם לקונים שנכנסו ללחץ בגלל המחשבה שאם לא יקנו עכשיו, יהיה להם קשה יותר בהמשך. ולא פעם המוכרים מציבים מחיר גבוה מדי אך ורק בגלל מה ששמעו בתקשורת.
לכן חשוב להבין את כוונת המכירה של הבית ומשם לצאת למהלך מכירה נכון. גם כאשר המגמה היא מגמת עלייה, כאשר יוצאים לשוק עם מחיר לא ריאלי, הפעולה הזו מקטינה את הסיכוי למכור את הבית תוך זמן קצר במחיר המבוקש. יועצי הנדל"ן ואנשי התיווך יודעים זאת, ולא רק הם.
ניהול משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים בשלב שבו הבית עומד למכירה במשך תקופה ארוכה מציב את המוכרים בעמדה חלשה יותר. הקונים יודעים שהניסיון למכור את הנכס במחיר הראשוני נכשל וזמן רב התבזבז לו לחינם. לכן הם דוחקים את המוכרים אל הקיר ודורשים להוריד במחיר. לכן אני ממליצה לכל מי שמבקש למכור נכס, אל תעשו זאת לבד, תנו למקצוענים לעבוד בשבילכם".
3 צפייה בגלריה
חמי תמיר
חמי תמיר
חמי תמיר
(צילום: יח"צ)
ההבטחה הגדולה של חמי תמיר אם יש הבטחה אחת גדולה שחמי תמיר מפורסמת בה, זו היכולת שלה לערוך למי שיוצרים מולה קשר בנוגע לנכסים שהיא אחראית עליהם סוג של "צילום רנטגן". מדובר בחלק אחד מתוך הליווי האישי שהיא מעניקה. הוא נועד לסנן קהל שרק מתעניין אבל לא בשל לצאת לדרך כאן ועכשיו.
חמי תמיר: "השאלון המקדים שאני עורכת כולל בתוכו מספר נקודות שעליהן אני לא מתפשרת. האם יש להם אישור עקרוני למשכנתא? האם הם כבר מכרו את הנכס שבבעלותם? אם לא באיזה שלב הם נמצאים? וכד'. רק אם התנאים המוקדמים מצביעים על בשלות מספקת אני עוברת איתם לשלב הבא".
העין המקצועית רואה הכל ממקום משרדה במגדל החלוצים ברחוב אלון צבי בנתניה, שם נמצאת סוכנות "גולדן סיטי", חמי תמיר משתפת פעולה עם 30 סוכנים שעובדים כיום במשרד, כמו גם עם עשרות אנשי הנדל"ן אחרים בעיר. היא רואה בשיתוף פעולה כנה והוגן אחד המפתחות להצלחה.
מבחינת חמי תמיר אין מקום לספק, הדרך הבטוחה והרווחית ביותר למכור נכסי נדל"ן למגורים היא בעזרת איש מקצוע הבקיא בתחום: "מכירה של דירה היא סיפור מורכב. לא הכל קם ונופל רק על המספרים הגדולים. להיפך, לא סתם אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים.
כשאני נכנסת לדירה שמבקשים למכור, אני יכולה לראות את מה שבני הבית כבר אינם שמים אליו לב. זה יכול להיות קיר מתקלף, נזילה שתוקנה אך עדיין רואים את הסימנים שלה, חתיכה קטנה שבורה של אריח וכד'. את הדברים הקטנים הללו שאני רואה גם הרוכשים הפוטנציאליים רואים. לעיתים רק תיקון קטן ולא יקר יכול לעשות את ההבדל, בתמחור הדירה ולעיתים להתקדם אל עבר חתימה על חוזה", חמי תמיר סיכמה את הדברים.
3 צפייה בגלריה
חמי תמיר
חמי תמיר
חמי תמיר
(צילום: יח"צ)
מעטים הם אנשי המקצוע שמעורבים, חיים ונושמים את נתניה כמו יועצת הנדל"ן חמי תמיר. נתנייתית מבטן ולידה ובעיר מכירים אותה בכל פינה.
אם החלום הבא שלכם הוא לרכוש דירה למגורים בעיר שממשיכה להתפתח בצעדי ענק, אל תתנו לחלום שלכם לחכות. טלפון: 050-933-1191 וואטסאפ כרטיס ביקור דיגיטלי יוטיוב