ראש עיריית נתניה מרים פיירברג־איכר וסגן וממלא מקום ראש העירייה הממונה על התחבורה אלי דלל נפגשו השבוע עם משה מלול, מנהל חברת המוניות "שי לי", לאחר שחברתו זכתה במכרז לקבלת רשיונות להפעלת קווי מוניות שירות באשכול נתניה עירוני.
2 צפייה בגלריה
פיירברג־איכר ודלל בפגישה עם מנהלי "שי לי"
פיירברג־איכר ודלל בפגישה עם מנהלי "שי לי"
פיירברג־איכר ודלל בפגישה עם מנהלי "שי לי"
(צילום: אלבום פרטי)
במסגרת המכרז, שפורסם על ידי משרד התחבורה במסגרת קידום הרפורמה בתחבורה הציבורית, יתאפשר החל מחודש אפריל הקרוב תשלום במוניות באמצעות כרטיס רב קו. כמו כן יתווספו קווים חדשים ושיפורים למערך הנוכחי של מוניות השירות, כאשר תעריף הנסיעה בקווים אלה לא יעלה על שבעה שקלים.
בעירייה מציינים כי את מסלולי הקווים קבע משרד התחבורה בעקבות סקר תחבורתי שערך, שכלל גם ישיבות של אנשי המשרד עם כלל גורמי ההנדסה בעירייה. בהמשך לישיבות אלה קיבל משרד התחבורה את דרישת נציגי העירייה, לפיה הקווים החדשים ינועו גם בשכונות שבהן לא עוברות מוניות שירות או בתדירות נמוכה, דוגמת נוף השרון (רמת חן), קריית השרון, נאות גנים וצפון העיר.
קראו גם:
לקווים הקיימים שמפעילה חברת "שי לי", 79 ו־84, יתווסף קו 17, שמסלולו נע בין בית החולים "לניאדו", דרך הרחובות הרב מימון, סוקולוב, ריינס, רזיאל, ששת הימים, הרצל, פתח תקווה, עובדיה בן שלום, הגר"א, חרל"פ, האר"י, האורזים (בית הספר "אורט יד ליבוביץ'", תחנת הרכבת), שכטרמן, פנקס, עובדיה יוסף, דגניה, בני רייך, האצטדיון (גשר השרון), המחקר – עד רחוב הצורן.
2 צפייה בגלריה
(מונית שירות | צילום: אבי מועלם)
קו חדש נוסף, קו 85, יהיה למעשה "גרסה מקוצרת" של קו 84 ונועד לתגבר אותו. הקו ינוע מרחוב ששת הימים דרומה. הקו טעון עדיין את אישור משרד התחבורה. קו 84, שנע בין בית הספר "ש"י עגנון" עד לרחוב הצורן, כבר לא יהיה סיבובי כמו היום אלא דו־כיווני, כדי לשפר את לוח הזמנים.
קו 22 ישנה את מסלולו וינוע בין בית הספר "ש"י עגנון", דרך הרחובות סוקולוב, הרצוג, טהון, בורוכוב, ברנר, ויצמן, הרצל, המסגר, האורזים (ליד תחנת הרכבת), שכטרמן, קפלן (בכיוון דרום בלבד), שפרינצק, (בכיוון צפון - צירלסון-גולד-שח"ל), האוניברסיטה, קלאוזנר, לנטוס, ליבר – עד חניון בית העלמין.
אלי דלל: "נתניה ניצבת בפני מהפכה תחבורתית, שהרפורמה במוניות השירות היא נדבך אחד שלה. המעבר לתשלום ברב קו מתבקש, כמו גם נגישות שכונות ואזורים נוספים בעיר למוניות השירות. נושא התחבורה הציבורית נמצא גבוה בסדר העדיפויות שלנו, ואני שמח שדברים מגיעים לכדי מימוש. אני מודה למשרד התחבורה על יישום הרפורמה וההקשבה לדרישותינו, ומברך את 'שי לי' על הזכייה".
מרים פיירברג־איכר, ראש העירייה: "עיריית נתניה ממשיכה לפעול לשיפור השירות לתושב, בשיתוף משרדי הממשלה השונים. במקרה זה הקפדנו כי הרפורמה תתייחס לזמינות ולנגישות התחבורה לציבור הרחב, נושאים שאותם ראינו עין בעין עם גורמי המקצוע במשרד התחבורה, ועל כך אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב ולאנשי המקצוע במשרדה".
לכל העדכונים – חדשות נתניה