רפאל, תלמיד כיתה ו' בנתניה, חגג אתמול (ראשון) לבד את יום הולדתו ה-12 בפארק מסילות בעיר. זאת, על אף שאמו השקיעה רבות באירוע וחבריו לכיתה עדכנו מבעוד מועד.
3 צפייה בגלריה
יום הולדת לר' בפארק מסילות
יום הולדת לר' בפארק מסילות
יום הולדת לר' בפארק מסילות
(צילום: פרטי)
כבר שלוש שנים שרפאל מתמודד עם חרם חברתי בכיתתו. מששמעה חברת מועצת העיר טלי מולנר על כך, היא העלתה פוסט בפייסבוק וקראה לילדים להגיע לאירוע.
בעקבות הפוסט הגיעו אוהדי מכבי נתניה הגיעו לחגוג עם הנער וגולת הכותרת - שחקי הקבוצה, שאותה אוהד רפאל, הגיעו עם עוגה. בנוסף, הבעלים של הקבוצה אייל סגל התקשר ואיחל לרפאל מזל טוב.


הגיעו לחגוג עם רפאל גם ילדים מקבוצת "ים של חברים", שאותם הזמין רז משולם מוועד מרכז העיר, שפועל זה שנים נגד חרמות על ילדים ומנהל קבוצה של "ים של חברים" בעיר עם אלה שחר. "אני ממש עצוב לגלות שזה מה שקרה", אומר משולם, "הילד הזמין את כל הכיתה והשכבה ומצא את ההזמנות בפח האשפה. זה מצער אותי לראות שיש חרמות גם בתקופה הזו. זה מקומם ואנחנו מגנים כל דבר כזה. אנחנו מוכנים לסייע תמיד לכל ילד וילדה בנתניה מטעם העמותה. כל הכבוד למכבי נתניה והאוהדים שבאו מכל הארץ לשמח אותו ולטלי מולנר שפרסמה פוסט שחשף את הסיפור הזה".

3 צפייה בגלריה
ר' ושחקני מכבי נתניה
ר' ושחקני מכבי נתניה
ר' ושחקני מכבי נתניה
(צילום: פרטי)

"תוך דקות קיבלתי הודעה מאייל סגל, הבעלים של מכבי נתניה, שרשם לי שהשחקנים בדרך", כתבה מולנר בפייסבוק. "תוך דקות התייצבו שחקני מכבי נתניה יחד עם מנהל הקבוצה אלמוג ושימחו את הנער. הם הביאו לו מתנות, שרו והצטלמו איתו והיו מדהימים. אין לי מילים. יחד עם השחקנים הגיעו גם אוהדי הקבוצה הנדירים והממונה על הספורט. עשיתם לו יום הולדת שהוא לא ישכח כל החיים. ועוד לפני המשחק השבוע - הגביע הוא בהחלט שלכם!".

3 צפייה בגלריה
רפאל וטלי מולנר
רפאל וטלי מולנר
רפאל וטלי מולנר
(צילום: פרטי)

"אני בהלם", אומרת אמו של רפאל. "השקעתי כל כך ביום ההולדת שלו, קניתי הכל, ארגנתי והוא הזמין את כל החברים אבל אף אחד לא בא. כאמא זה היה עצוב מאוד לגלות שאף אחד לא בא ולא מתקשר. הכי היה לי עצוב שההורים כעסו עליי שהסיפור הזה יצא ככה החוצה". היא מספרת שבנה ביקש לא ללכת לבית הספר היום כי הוא הרגיש לא נעים ולא רוצה שירחמו עליו.
"הוא עד עכשיו מדבר על זה. מצד אחד, הוא מאוד שמח שהגיעו אנשים לחגוג לו, בעיקר השחקנים של מכבי נתניה שהוא מאוד אוהב. מצד שני, הוא סיפר לי כשיצאנו משם על כך שהוא נעלב מאוד, כי לא רק שהילדים לא באו, אלא שהוא גם ראה שהילדים שהוא כן הזמין, לא רק מהכיתה שלו אלא משכבות אחרות, זרקו את ההזמנות שהוא נתן להם לפח או מעבר לגדר".

קראו גם:

אמו שטרם נרגעה מהמקרה מוסיפה: "לפחות היו מגיעים עשרה ילדים, לא כל הכיתה. אבל לא הגיע אף אחד וזה מה שהכי כואב לי. זה סיוט של כל אמא ככה לחכות עם הילדים שיגיעו חברים אבל אף אחד לא מגיע. מזל שטלי מולנר הגיעה ופרסמה פוסט בפייסבוק וגם רז משולם הגיע עם הילדים מ'ים של חברים', אחרת השולחן שלנו היה ריק. ברור שהשיא היה כשהגיעו השחקנים של מכבי נתניה למקום עם עוגה וגם אייל סגל הבעלים התקשר אליו. אני מאוד מאוד מעריכה את זה, כי הם ממש הגיעו עם שמחה ועשו הכל כדי לשמח את הבן שלי, אבל אחרי זה כשכולם הלכו, הוא היה ממש עצוב. היה לו קשה עם זה שעושים עליו ככה חרם כל כך הרבה זמן. הוא גם לא הלך היום לבית הספר. הוא הרגיש שדי הוא לא יכול להילחם בחרם הזה. זה פשוט כואב לו מדי".