תושבי שכונת ותיקים (נאות גנים) בנתניה הופתעו לגלות לאחרונה כי בתוכנית המתאר החדשה של נתניה, מופיע תכנון להקמת תחנת מעבר לפסולת, תחנה לפסולת בניין וחניון לרכבים כבדים בקרקע הסמוכה לשכונה מצדה הצפון־מזרחי.
1 צפייה בגלריה
ותיקים. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו"
ותיקים. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו"
ותיקים. "אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו"
(אסף פרידמן)
על פי התוכנית, מתוכננות לקום בשטח לא פחות מ-80 חניות לטובת חניון רכב כבד. מלבד זאת, השטח על פי התוכנית מיועד גם ל"מתקנים הנדסיים ולוגיסטיים עבור תשתיות עירוניות, חניוני קצה, איסוף אשפה, תשתיות חשמל וכיו"ב".
למרות שבתשריט מסומנות בשטח בבירור תחנות למעבר אשפה, העירייה מצהירה כי השטח מיועד למתקנים הנדסיים שאינם תחנות מעבר לאשפה.
בעקבות פרסום התוכנית, ועד הפעולה של תושבי השכונה כבר הספיק להתארגן בנושא ומתכנן לפעול נגד תוכנית המתאר המתוכננת, שצפויה בקרוב לעבור הפקדה ולעבור לשלב ההתנגדויות.
קראו גם>>
"עד לפני שבועיים היינו בדיונים איך אנחנו מטפלים בהזזה של חניון האוטובוסים בשכונת הבננה (מאבק אחר של תושבי השכונה בנושא הקמת חניון לאוטובוסים בשכונה חדשה סמוכה, ד"ס)", מספר אחד מפעילי מטה המאבק.
"ואז פתאום, בשקט בשקט, במקרה מישהו העביר לנו את המידע על התחנות למעבר אשפה בתוכנית נת/2035 שהעירייה הגישה לוועדה המחוזית. ועל זה קמה צעקה.
"מה אנחנו צריכים סרחונות, לכלוכים, רעש ורכבים כבדים? למה להכניס את התחנות למעבר אשפה לשטח סמוך למגורים? למה לא לעשות את זה ליד תחנת רכבת, באזור תעשייה?".
מה אתה מתכננים לעשות?
"מה שאנחנו חייבים. אנחנו מרגישים שלא סופרים אותנו. כמות התושבים שיש ברחוב אחד בוותיקים, היא לא חצי בניין בקריית השרון. אבל בכל מקרה יש צבא גדול מאחורינו.
"אנחנו הולכים לחבור לנורדיה ולבית יצחק, כדי לנקוט בפעולה משותפת. אנחנו נאמין לעירייה - ברגע שבתכנית ייכתב משהו אחר".
מעיריית נתניה נמסר: "תוכנית המתאר הכוללנית אושרה להפקדה בוועדה המחוזית בשנת 2017. התוכנית ייעדה את תא שטח 290 למתקנים הנדסיים, כולל: מתקנים הנדסיים ולוגיסטיים עבור תשתיות עירוניות, חניוני קצה, איסוף אשפה, תשתיות חשמל, חנייה לרכב כבד וכדומה.
"במקום לא תקום תחנת מעבר ואין ממש בטענות אלו, יודגש כי גם שימושים אלו טעוני אישור של תוכנית נוספת. הליכי התכנון והבנייה מובנים באופן שלאחר שתוכנית אושרה להפקדה, ביצוע שינויים נעשה במסגרת הליך התנגדויות. כך גם ייעשה בתוכנית זו. יודגש שוב כי במקום לא תהיה תחנת מעבר לפסולת".
לעדכונים: חדשות נתניה