סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, שמכהן גם כחבר הוועד המנהל של המכללה האקדמית נתניה, פנה השבוע לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בבקשה להפוך את מכללת נתניה למכללה מסובסדת על ידי המדינה, כמו מכללות אחרות בארץ, מדרשת רופין למשל.
2 צפייה בגלריה
מכללת נתניה
מכללת נתניה
מכללת נתניה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"בשנה שעברה הגיע לפה השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, וגם אני, גם ראש העירייה וגם נשיא המכללה ביקשנו ממנו לתקצב את המכללה", אומר דלל, "מאז הממשלה התחלפה, אבל הצורך נשאר. יש פה כמה נקודות חשובות. אחת, זו תחרות בלתי הוגנת מול האוניברסיטאות ומול מדרשת רופין אצלנו באזור. אין שום סיבה שמדרשת רופין תהיה מתוקצבת ומכללת נתניה לא.
2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל
(צילום: יח"צ)
"מכללות זה מקום אליו הסטודנטים מגיעים מהפריפריה החברתית. ואז נוצר מצב כאשר סטודנטים עם יכולת כספית מוחלשת מגיעים למכללות, הם צריכים לממן שכר לימוד שגבוה פי שניים וחצי. המדינה צריכה ליצור מצב שמכללה כמו מכללת נתניה, שמייצגת את המכללות החברתיות, תקבל תקצוב. אין לנו בעיה שיפקחו על המכללה מבחינת שכר הלימוד, שכר המרצים וניהול, בסופו של דבר הרעיון הוא לעזור לסטודנטים שידם לא משגת והם רוצים להמשיך ללמוד. אנחנו בעירייה נותנים אמנם 7.5 אחוזים משכר הלימוד לסטודנטים בשנה א', אבל זה לא מספיק".
לעדכונים - חדשות נתניה