חברת טקסימדיה בע"מ, המפעילה את מתקני הפרסום בנתניה, תובעת את העירייה בסכום של חצי מיליון שקלים בטענה שהפרה את ההסכם ביניהם, ושינתה את אגרת חוק העזר של השילוט מבלי ליידע אותה.
בתביעה נטען כי החברה זכתה במכרז להקמה, תחזוקה ותפעול של מתקני פרסום חוצות ומתן זכות הפרסום על גביהם בעיר. עוד נטען כי החברה ועיריית נתניה חתמו על הסכם להפעלת השלטים למשך 10 שנים עם אופציה להארכה. בהתאם, העירייה חייבה את החברה בחיובים לפי חוק העזר.
1 צפייה בגלריה
עיריית נתניה. נתבעת לפצות
עיריית נתניה. נתבעת לפצות
עיריית נתניה. נתבעת לפצות
( צילום: יריב כץ)
קראו גם:
לטענת החברה, בשנת 2019 העירייה שלחה לה שוברי אגרת שילוט לשנת 2019 בסכומים שגויים. כאשר החברה ניסתה להבין מדוע החשבון מנופח, הסתבר לה שהעירייה מחייבת אותה על פי חוק עזר חדש שחוקק ופורסם על ידה, בשנת 2015, באופן חד צדדי וללא התראה מוקדמת. החברה פנתה באופן מיידי לעירייה בכדי להסב את תשומת ליבה כי חייבה לפי חוק חדש ולא לפי החוק שהיה ידוע בערב המכרז. בחברה טוענים כי העירייה קבעה חוק חדש, רטרואקטיבית, בגין מכרז שפורסם בסוף שנת 2014.
בתביעה נטען כי בשנת 2021 עיריית נתניה איימה על החברה כי תנקוט הליכים משפטיים כנגדה אם לא תשלם את מלוא האגרות. לחברה לא נותרה כל ברירה אלא לשלם בחודש נובמבר 2021 את כל הסכומים שהעירייה דרשה בסך של כ-610 אלף שקלים תוך שהחברה מבהירה כי תגיש כנגד העירייה תביעה, בגין חיוב שלא כדין, הפרת ההסכם בחוסר תום לב וכל הנזקים שנגרמו לה.
החברה תבעה את העירייה בסכום של כ-450 אלף שקלים בטענה של הפרת הסכם. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בנתניה טענה החברה, כי היא זכתה במכרז שפרסמה העירייה ובעוד היא פעלה על פי ההסכם, העירייה הפרה אותו, הטעתה אותה, נהגה בחוסר תום לב משווע בכל הקשור לקיום ההסכם, תוך שהיא מנסה לגבות ממנה ביתר כמעט שני מיליון שקלים. "העירייה שינתה חד צדדית את חוק העזר, תוך העלאת האגרה, באופן דרמטי, דרסטי, ולא פרופורציונאלי. מדובר בניסיון נואל לגבות שלא כדין אגרה כפולה ומכפולה מן החברה", טוענת החברה.
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד מיכל סער נטען כי, "העירייה העלתה את חיובי האגרה באופן דרמטי וחד צדדי בלמעלה מ- 80 אחוז, מבלי שאופי המכרז השתנה במאום ומבלי שהתובעת צפויה להרוויח סכומים נוספים". עוד נטען כי החברה למדה על השינוי מתוך חיוב שנשלח ללא הסבר וללא התראה. "חישובי התובעת בטרם הזכייה במכרז לגבי כדאיות המכרז והגשת הצעה מתאימה בוצעו בהסתמך על חוק העזר והוראות הדין לפיהן לא משנים באופן דרמטי את הוראות המכרז ומחילים חבויות רטרואקטיבית"
מהעירייה נמסר: "חברת טקסימדיה תבעה את העירייה בתביעה חסרת כל בסיס, רצופה באי דיוקים. העירייה תגיש כתב הגנה והעניין יתברר בבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות נתניה