המועצה הארצית לתכנון ובניה המליצה בשבוע שעבר לשרת הפנים להעניק צו פטור מהיתר לעיריית נתניה בהכנות לאירועי המכבייה בקיץ הקרוב.
1 צפייה בגלריה
המשלחת הישראלית בטקס פתיחת המכביה ה-20
המשלחת הישראלית בטקס פתיחת המכביה ה-20
המשלחת הישראלית בטקס פתיחת המכביה ה-20
(אורן אהרוני)
כזכור, העיר צפויה לארח את המכבייה במשך כשבועיים בחודש יולי של שנת 2022, בחוף פולג. במסגרת האירוח, העירייה תצטרך בין היתר לבנות מבנים יבילים, במות, סככות, מכולות, מתחם אמנים ויציע ישיבה.
בשל כך, העירייה העלתה ביקשה מהמועצה הארצית, שתמליץ לשרת הפנים על מתן צו פטור מהיתרי בנייה לאותם מבנים יבילים. כאמור, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, המועצה קיבלה את בקשת העירייה, והחליטה להמליץ לשרת הפנים על מתן צו המעניק פטור מהיתרים.
קראו עוד>>
"למועצה הובהר כי כל העבודות והמבנים היבילים שנדרשת הקמתם הינם פריקים והצבתם בשטח לא תעלה על 40 ימים, מתוכם תתקיים תחרות המכביה במשך 13 ימים", נכתב בהחלטה, "עוד הוצג למועצה כי מדובר באירוע בעל חיבות לאומית שלשם הקמתו נדרשים עבודות ושימושים זמניים שאם ביצועם יותנה באישורה של תוכנית והיתר, לא ניתן יהיה לקיים את האירוע במועד הדרוש". העירייה התחייבה לפנות את כלל המבנים מהשטח, לא יאוחר מה-1 באוגוסט, 2022.
טרם ההחלטה שהתקבלה במועצה להמליץ על פטור מהיתרי בניה, שיגרו נציגי ארגוני הגג של איכות הסביבה, רכז מדיניות תכנון בחברה להגנת הטבע אסף זנזורי, ומנהל תחום התכנון בחברה להגנת הטבע דרור בוימל, מכתב ליו"ר המועצה הארצית, בו ביקשו מהמועצה לדחות את הבקשה. הם ציינו כי המתחם המוצע לקיום המכבייה, מגיע עד 30 מטר מקו החוף, כאשר מדובר ב-"אלפי מ"ר אשר משביתים לחלוטין כל אפשרות של פעילות בעלי חיים בשטחם".
במכתבם מוסיפים וטוענים כי "השטח המוצע למתקנים, שהוא הקטע הצפוני של חוף פולג, הינו שטח ים טבעי ובלתי מופר בו מתקיימת הטלת צבות ים בתקופה המוצעת של ההקמה והפעילות. בשום אופן, לא ניתן לקבל את הקמת המתקנים בשטח החוף, ובשטח שאינו מיועד לפיתוח".
"על אף שאירוע ספורט כמו המכביה הוא מבורך וחשוב, לא ניתן להגדירו בפרויקט בעל חשיבות לאומית או מטרופולינית הדרוש שימוש בהליך דורסני (קבלת צו פטור מהיתר, ד"ס) שעוקף את מערכת התכנון ואת הציבור", כותבים הארגונים במכתבם, "אלא מדובר באירוע שגרתי המתקיים דרך קבע מדי 4 שנים. גם לא נטען בדברי ההסבר לצו, ואין כל סיבה לסבור, כי האירוע ייפגע אם התכנון יבוצע ב-'דרך המלך' התכנונית ובאמצעות חלופות פוגעניות פחות להקמת המבנים הזמניים. אין מקום לעשות שימוש לא מידתי בסעיף כה חריג, דורסני וחדש יחסית", חותמים הארגונים את מכתב.
מעיריית נתניה נמסר: "מפאת קוצר הזמן ובגלל חשיבות האירוע, פנתה העירייה לשרת הפנים בבקשה להפעיל את סמכותה לפי ולפטור את הארוע מהצורך בהיתר בניה. מדובר באירוע זמני (כחודש ימים) ולאחריו המתחם יפורק והחוף יחזור לקדמותו".
לעדכונים: חדשות נתניה