מועצת העיר אישרה ביום רביעי האחרון את תקציב עיריית נתניה לשנת 2022 בסך של כ- 2.4 מיליארד שקלים. רוב התקציב, כמדי שנה, יועבר למערכת החינוך העירונית, לחזות וניקיון פני העיר, לפעילויות חברה ופנאי, להגדלת ההשקעה בתחום שירות לתושב וחדשנות, לקידום נושאי הנגישות למבני הציבור ובמרחב הציבורי בכלל. התקציב הרגיל עומד על כ- 1.850 מיליארד שקלים ותקציב הפיתוח על סך כולל של כ- 550 מיליוני שקלים.
תחום החינוך מהווה 40.5% מסך כלל התקציב העירוני הרגיל, בדומה לשנה שעברה ו- 35% מסך תוכניות הבינוי והפיתוח לטובת הקמת מוסדות חינוך חדשים והגדלת מוסדות קיימים. תקציב הרווחה יכלול הקמה של תוכנית אפ 60 – מרכז שמטרתו לתמוך בזיקנה פעילה ועצמאית וכן בנייה של מבנה חדש עבור מרכז יום תעסוקתי-שיקומי לאנשים עם מוגבלויות.
1 צפייה בגלריה
המצוק בנתניה. איבד 100 דונם
המצוק בנתניה. איבד 100 דונם
תוספת תקציבית לשיפור פני העיר. רצועת החוף של נתניה
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
בתחום נוער וצעירים – השנה ייפתח מועדון נוער חדש באצטדיון נתניה, בהשקעה של 3 מיליון שקל וכולל גם הקצאה למימון פעילותו. כמו כן, ישופצו מועדוני קידום הנוער בשכונות: סלע ונאות שקד, יתוגברו סעיפי פעילות ויוזמות לנוער ויתוגבר כוח האדם לטיפול בנוער עולה. בנוסף, יתוגברו תקציבי המרכזים הקהילתיים והמתנ"סים ברחבי העיר.
נרשמה תוספת תקציבית לשיפור פני העיר. בין היתר היקף ההוצאה לניקיון העיר יגדל בשנת 2022 בכ- 7 מיליון שקל אל מול סך ההוצאה התקציבית בשנת 2021 שהוגדלה אף היא במהלך השנה. "השנה יושם דגש בתפעול באמצעות הגברת פיקוח ואכיפה על עבודת קבלנים בתחומי טאוט רחובות ופינוי אשפה, תוספת מכונות ואמצעים מכניים לניקיון הרחובות ותוספת תקנים לפקחים", מסבירים בעירייה.
תחום נוסף שנרשם בו תקציב מוגדל הוא בווטרינריה העירונית, על מנת להרחיב את שירותי עיקור החתולים באופן משמעותי באמצעות וטרינרים עירוניים (תוספת תקן) וקבלן חיצוני.
תקציב העירייה לפיתוח לשנת 2022 יעמוד, כאמור, על כ- 532 מיליון שקל, והוא מורכב מהקצאות משרדי ממשלה, רמ"י (רשות מינהל מקרקעי ישראל) מפעל הפיס, הלוואות וקרנות פיתוח. בתוספת תקציבי החברות העירוניות -יעמוד תקציב הפיתוח על סך כולל של – 655 מיליון שקל. בין הפרויקטים המתוקצבים: פרויקט גגות סולאריים, התקנת לדים לתאורת רחוב חסכונית, פרויקט שיפוץ והתאמות מבנה בית לנ"י הישן, פיתוח מתחמים חדשים והרחבת מתחמים קיימים.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אני מאמינה כי עם בואנו לערוך תקציב עירוני, עלינו לפעול באחריות מירבית, תוך הנחות יסוד שמרניות שנועדו לשמור על הקופה הציבורית. מאידך – אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ כדי לגייס תקציבים ייעודיים ויש לי יסוד סביר להניח שבמהלך השנה נוכל להרחיב את המסגרת התקציבית ולערוך מקצה שיפורים ותוספות במסגרת עדכוני תקציב, על מנת לתת שירות מירבי ומיטבי לתושבי נתניה".
יו"ר ועדת כספים חבר המועצה, אלון אלרואי: "התקציב נערך תוך שיתוף פעולה ראוי לציון מצד כל השותפים לו, דהיינו אנשי אגף הכספים והגברות בעירייה, הפקידות העירונית הבכירה וחברי המועצה הממונים על התחומים השונים. אני יכול לומר כי מדובר בהתנהלות כלכלית יציבה לצד מענה לצרכי העיר ותושביה".
חבר המועצה, אבי סלמה, הממונה על מינהל הכספים העירוני: "בבואנו לערוך תקציב כה משמעותי עם גידול בהוצאות עקב רצון להגדיל שירותים לרווחת התושבים, אין ספק שמדובר באתגר גדול באופן כללי ובוודאי לאחר משבר כלכלי כה חריף שפקד את מדינת ישראל והעולם כולו בשנתיים האחרונות. לכן הגידול התקציבי הופנה בעיקר לנושאי ניקיון פני העיר, שירות לתושב ומעל הכל לתחומי החינוך הרווחה החברה והפנאי על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים. במקביל לכך אנו פועלים באופן זהיר ביותר על מנת להבטיח את איתנותה הכלכלית של העירייה כדי להבטיח את המשך מתן השירותים באופן המיטבי והנרחב ביותר. כולנו תקווה ששנת 2022 תהיה שנה של התפתחות משמעותית בכלל תחומי העשייה".
כל העדכונים - חדשות נתניה