שבוע חלף מאז ניסיון החיסול באמצעות רחפן ברחוב הטורים בנתניה. הדיירים בבניין טוענים כי מאז המקרה הם ממעטים לצאת מפתח הבית בשעות הערב ואף מוותרים על ישיבה במרפסת בלילות.
2 צפייה בגלריה
הבניין שנפגע מפיצוץ המטען
הבניין שנפגע מפיצוץ המטען
הבניין שנפגע מפיצוץ המטען
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)
"המקרה הזה ערער לנו את תחושת הביטחון", מבהיר דייר שגר בבניין עם משפחתו. "עברנו לפה כי זו שכונה חדשה שמתאימה למשפחות צעירות, שיש בה מגדלי יוקרה ותנופת צמיחה. ממש לא ציפינו שתוך פחות משנתיים נחווה מספר אירועים כאלה. הפעם זה היה הרחפן הזה ולפני חודשיים זה היה פיצוץ בלובי של הבניין. אנחנו מבקשים מעיריית נתניה ומהמשטרה להגביר את השמירה על השכונה שלנו, שיוסיפו מצלמות ושיגבירו פה את הסיורים של הפיקוח. שיראו נוכחות. אולי ככה המלחמה הזו תעבור מהבניין שלנו למקום אחר".
נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר החריד פיצוץ חזק את תושבי שכונת נוף השרון שנדהמו לגלות כי עולם הפשע משתמש גם ברחפנים במטרה לפגוע בגורמים עבריינים בעיר. קודם לכן, בחודש מרץ, הוטמן מטען חבלה בלובי הבניין, וביולי בשנה שעברה נפצע האדם אשר אליו הופנה מטען הנפץ, מפיצוץ מטען בעיר.

הרעש של פיצוץ המטען בנתניה
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)

"זה הפך להיות מפחיד לגור פה", מבהירה אמא לשתי בנות שגרה בבניין. "אין לנו שקט. אנחנו מפחדים שמישהו פה ייפגע בטעות. מי מבטיח לנו שמקרה כזה לא יחזור על עצמו?".
שכנים נוספים איתם שוחחנו אומרים כי השקט לא חזר לשכונה. "אנשים הפכו לערניים יותר. כל רחפן שעובר בטעות מקפיץ פה את כולם. כל רכב לא מוכר גורם לדאגה. מיד שולחים תמונות בקבוצת הווטסאפ של הבניין. אנחנו מבקשים שבעקבות המקרים האלו, יגבירו את האבטחה בשכונה שלנו. שיתקינו מצלמות, שיוסיפו סיורים, שיחזירו לנו את השקט ואת תחושת הביטחון".
2 צפייה בגלריה
החלון שהתנפץ כתוצאה מהפיצוץ
החלון שהתנפץ כתוצאה מהפיצוץ
החלון שהתנפץ כתוצאה מהפיצוץ
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)

קראו גם:

"מדובר בשכונה חדשה בנתניה שלנוכח המקרים האחרונים, מקבלת מענה הכולל הגברת פיקוח ויש במקום כל הזמן ניידות וסיורים", אומר חבר המועצה אפרים בולמש, הממונה על האכיפה. לדבריו, לאור המקרים בשכונה הופנתה בקשה להגברת הפיקוח במקום. "אנחנו מודעים לחשש של התושבים, ולכן פעלנו מיד בנושא ואף הוספנו תקציב ודרישה להצבת מצלמות בשכונה כחלק מתוכנית העבודה של הפיקוח עם משטרת ישראל ברחבי העיר".
לטענת בולמש לא ניתן להציב במקום סיירת קבועה ולכן הוא מבקש את סיוע התושבים. "לצערי גם לנו הפיקוח וגם למשטרה אין מספיק כוח אדם ולכן אם התושבים יתנדבו להקמת צוות סיור שכונתי כמו שעושים בשכונות אחרות, נספק להם ניידת שתהיה פנויה עבורם כל לילה לשימוש המתנדבים", הוא אומר. "בנוסף, אני חש היום שהגברת הפיקוח בשכונה משמשת לאבטחת גורמים פליליים יותר מאבטחת התושבים. אני מצפה שהמשטרה תעשה הכל להעביר את הגורמים העבריינים מהשכונה".