פיצוץ הרחפן שנשא מטען חבלה אמש (יום א') במרפסת בניין בנתניה גרם לבהלה אדירה ולנזקים לדירות. אבל מעבר לכך, מדובר בעליית מדרגה באחד הסכסוכים הפליליים הכי נפיצים בנתניה, והוכחה של אחד הצדדים - אנחנו מוכנים להשקיע הרבה כסף כדי לחסל, או להעביר מסר ברור לצד השני.

3 צפייה בגלריה
הדירה שהיתה היעד
הדירה שהיתה היעד
הדירה שהיתה היעד
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

והמסר הזה הועבר היטב: רחפן הנפץ הוטס בשעה 11 בלילה בדיוק מצמרר למרפסת בית משפחתו של עבריין צעיר ומוכר בנתניה. הפיצוץ הרעיד את העיר וגרם לבהלה רחבה בבניין ובשכונה. לא מעט תושבים היו משוכנעים שמדובר בנפילה של רקטת קסאם שנורתה מעזה. וההשוואה הזו רק מראה עד כמה הפלילי והצבאי הולכים וקרבים זה לזה, מבחינת יכולת ההרס והפגיעה.
מדובר היה בניסיון נוסף לפגוע בעבריין המתגורר בבניין, וזאת על רקע קרע בינו לבין עבריינים שהיו עד לא מזמן שותפים וגם חברים באותו ארגון פשע, שמעורב בשליטה נרחבת בעולם הסחר בסמים בנתניה, והעימות ביניהם מרעיד את העיר בתקופה האחרונה. גם בימ"ר מרכז במשטרה מתגבשת ההבנה כי הסכסוך הזה הוזנח עד כה ויש לטפל בו בהקדם, כי רק במזל האירוע של הלילה הסתיים ללא נפגעים.

3 צפייה בגלריה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

המטרה בבניין אמש היתה עבריין שבינו לבין חבריו לשעבר נוצר לאחרונה הקרע. מדובר אמנם בצעיר בן 24, אבל זו ממש לא פעם ראשונה שמנסים לחסלו: הראשונה היתה כשהיה בן 19 בלבד, אז הוא נפצע מירי של אלמוני שפגע בו, כשהיה במרכז העיר. בשנה שעברה מטען התפוצץ ברכבו בשעה שנהג בו ברחוב האצ"ל בנתניה, והוא שרד.
הצעיר נעצר בשנה שעברה עם חברים, שהיום הפכו לאויבים שלו, במסגרת עוד נסיון כושל של משטרת מחוז מרכז להשתלט על ארגוני הפשע המוכרים בנתניה. נקודה ראויה לציון: בין שאר הדברים שהמשטרה תפסה במסגרת מבצע המעצרים, היו גם רחפנים.



קודם לכן, ב-2019, הוגש נגד הצעיר כתב אישום שכלל עשרות סעיפים על סחר בסמים באמצעות קבוצות טלגראס באפליקציית הטלגרם. כפי שניתן להבין, מדובר בדמות פלילית מוכרת למשטרה עוד מילדות. קרבתו לעבריינים מוכרים ומזוהים בנתניה רק העצימה את מעמדו בעיר, אך גם הפכה אותו למטרה - ופעולת המסר של אויביו אמש בביתו רק מוכיחה זאת.
הרקע כאמור הוא קרע שנוצר בין שני פלגים העוסקים בפשע בעיר. הפילוג הזה יצר מוטיבציה להפגנת כוח גדולה יותר ממטען ברכב או בירי מקטנוע חולף - כי הרי גם ככה כל המעורבים מאובטחים תמידית, ונוסעים ברכבים ממוגנים. כך נולד ככל הנראה רעיון "רחפן הנפץ", שגם עוקף את ההגנות המקובלות בעולם הפשע, וגם משדר מסר - אפשר להגיע אליך בכל מקום שבו נרצה.

קראו גם:

לא מדובר בעניין של מה בכך: השימוש ברחפן הנפץ בלילה בא להוכיח יותר מהכל את היכולות הפיננסיות והטקטיות של אותה קבוצת פשע שמימנה את המבצע הזה. המטרה היתה להוכיח שהם ישלמו כמה שיעלה להביא מפעיל רחפן מומחה, שגם יודע איך להרכיב מטען במשקל מתאים, באופן שיגיע לאויב שלהם אם לא דרך הדלת, אז דרך החלון - אפילו אם זה בקומה 13 של בניין רב קומות.
אם זה מזכיר לכם את הפעולות של צה"ל בעזה, זו בדיוק היתה המטרה. ולעבריינים מהצד השני, כידוע, אין עדיין כיפת ברזל כדי להגן על עצמם.
פורסם לראשונה: 11:11, 22.05.23