הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה לאחרונה את תכנית הכפלת מסילות החוף, במסגרתה יוקמו מספר תחנות רכבת חדשות, ביניהן תחנת רכבת חדשה בשכונת קריית השרון, בין מרכז אלון לקניון נעימי. התחנה צפויה לצמצם את העומס בתחנות האחרות, בכך שתאפשר גישה באופניים ובמרחק הליכה לתושבי מזרח העיר, ובמיוחד לתושבי שכונת קריית השרון.
1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת שלישית נתניה
תחנת רכבת שלישית נתניה
תחנת רכבת שלישית נתניה
(קרדיט הדמייה: באדיבות רכבת ישראל)
מדובר בתחנה השלישית שקמה בעיר, לאחר שהתחנה השנייה, תחנת ספיר באזור התעשייה החדש, נחנכה בשנת 2017.
במסגרת התכנית, שמטרתה לקצר את זמני הנסיעה באמצעות תוספת רכבות והגברת תדירותן, ואף התקנת מסילות חדשות שיאפשרו תנועה במהירות של 250 קמ"ש, ישודרגו מספר תחנות קיימות, ביניהן תחנת נתניה, הנמצאת כיום באזור התעשייה הישן.
קראו גם:
מטרת התכנית היא להפוך את התחנה בנתניה לאחת מהתחנות הראשיות בציר החוף, תוך החלפת מבנה התחנה המרכזי והסטתו צפונה. התכנית תציע חיבור עתידי ישיר למחלף נתניה תוך קירוי המתחם החדש, ותאפשר בנייה של חמישה מפלסי חנייה והקמת מתחם חנה וסע בסמוך לתחנה. בנוסף התכנית כוללת חיבור ישיר של אזור התעסוקה של נתניה לחניון שפיים הגדול, תוך הנגשת מתחם התעסוקה לתחבורה ציבורית שתגיע מדרום.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "תחנת המכללות הינה סיום מוצלח של מאבק אישי שניהלתי. התחנה תשדרג משמעותית את חיי התושבים ותעניק מענה לגידול המתוכנן של העיר. חיבור ערים כמו נתניה לרשת המסילות הארצית יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ, ירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של העיר וסביבתה. תודה גדולה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שעמדה לימיננו לצורך אישור התכנית".
לעדכונים - חדשות נתניה