ועדת המשנה לתכנון ובניה אישרה לאחרונה שתי תקנות שמטרתן לקדם בנייה ירוקה בנתניה: איסור הסקה בעץ באמצעות קמינים בבנייה חדשה, וחיוב התקנת תשתית לטעינת רכבים חשמליים לפחות בשלושים אחוזים מהחניות בבניינים חדשים, שמתוכננות בהם תריסר חניות ומעלה.
3 צפייה בגלריה
(עמדת טעינה לרכב חשמלי | צילום המחשה: shutterstock)
את התקנות קידם אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, והן גובשו בשיתוף מהנדס העירייה, ארז טל. את הרעיון לאסור תנורי הסקה בעץ בבנייה חדשה העלו לראשונה חברות מועצת העיר מטעם סיעת "פעימה חדשה", טלי מולנר וציפי קפל, בתור הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר בחודש מרץ האחרון.
3 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל
(צילום: יח"צ)
"שריפת העץ לשם החימום גורמת לפליטה של חלקיקים ומזהמים שונים, חלקם מסרטנים, ועשויה לגרום למחלות נשימתיות ולבביות שונות. בהשוואה לאמצעי הסקה אחרים, זהו האמצעי המזהם ביותר", כתבה עירית גולן-אנגלקו, מנהלת אגף איכות הסביבה, במסמך מדיניות שהכינה בנושא לבקשת דלל, "מספר רשויות החלו לאחרונה לקדם חקיקת עזר אשר תאסור הפעלת קמינים בתחומן, וחלקן אסר התקנת קמינים בבנייה חדשה במסגרת החלטות ועדות התכנון והבנייה".
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
(ציפי קפל ליד הפסנתר בשבת | צילום עצמי)
"אני מקבלת בהערכה את המסמך שהוציאה גולן-אנגלקו", אומרת ציפי קפל, "לצד החלטה זו, יש מקום לצאת בהסברה לבעלי הקמינים הבנויים הנמצאים כיום בשימוש - על הוראות התקנה נכונה וההפעלה נכונה ללא גרימת סבל, נזק בריאותי ועוגמת נפש לשכנים ולסביבה. אני מודה לאלי דלל על קידום הנושא במרחב נתניה".
דלל: "עיריית נתניה שותפה בפורום העירוני לבנייה ירוקה של פורום ה-15, ואימצה את התקן הישראלי לבנייה ירוקה, ת"י 5281, כמדיניות עירונית מחייבת. בהתאם לכך, וכדי שנתניה תישאר אחת הערים המובילות בתחום, גיבשנו את ההנחיות המרחביות החדשות".
לעדכונים - חדשות נתניה