עדי ממן (23) מנתניה ויוסף רוטנברג (24) תושב הקריות וחייל מילואים המשרת באזור חוף הכרמל, כבר חשבו לדחות את חתונתם שתוכננה לשלשום (שני) בעקבות המלחמה. אלא שאז נכנסה לתמונה החברה לפיתוח קיסריה והפיקה להם חתונה מרגשת בבית הכנסת המרכזי ביישוב.
3 צפייה בגלריה
יוסף רוטנברג ועדי ממן. "רצינו להתחתן, לשמח קצת את החיילים"
יוסף רוטנברג ועדי ממן. "רצינו להתחתן, לשמח קצת את החיילים"
יוסף רוטנברג ועדי ממן. "רצינו להתחתן, לשמח קצת את החיילים"
(צילום: דובר צה"ל)
הזוג הצעיר הכיר בעת השירות הצבאי, כשעדי היתה קלדנית בבית משפט צבאי ויוסף היה שוטר צבאי. "לפני כשנתיים עברנו לגור ביחד בקרית אתא ולפני חצי שנה יוסף הציע לי נישואין", מספרת עדי. "סגרנו את כל מה שקשור לחתונה בקרית אתא ואז הגיעה המלחמה".
עדי ממשיכה: "בתחילה חשבנו שנדחה את החתונה לנוכח המצב, אבל התחלנו לראות שהרבה זוגות התחתנו תוך כדי המילואים וזה כבר לא נראה כל כך מוזר. נכון שאנחנו לא יותר מדי שמחים כרגע עם כל המצב בארץ והאבדות שספגנו, אבל רצינו להתחתן, לשמח קצת את החיילים ולצאת ולו לרגע אחד מהמצב הנוראי הזה שאנחנו נמצאים בו".



בחתונה המצומצמת נכחו כמאה חברים מהמילואים של החתן שלבש מדי צה"ל חדשים לכבוד האירוע המרגש וכ-50 בני משפחה.
"דחינו את חגיגות החתונה ואת המסיבה עם כל המוזמנים למועד רחוק יותר, כי יש לנו הרבה משפחה מהדרום ומאילת שלא יכלו להגיע נוכח המצב", מספרת עדי. "הדבר היחיד שנשאר מהתכנון המקורי זו השמלה שלי והרב שחיתן אותנו, הרב של קרית אתא אליהו מימון".
"לא כל אחד זוכה בתקופה כזו לשמוח מעט, למרות המצב הכל כך קשה שאנחנו נמצאים בו כמדינה", מספר יוסף. "אנחנו פשוט מנסים למצוא אפשרות לשמוח ולו לרגע אחד".

3 צפייה בגלריה
עדי בחתונה. "הדבר היחיד שנשאר מהתכנון המקורי זו השמלה"
עדי בחתונה. "הדבר היחיד שנשאר מהתכנון המקורי זו השמלה"
עדי בחתונה. "הדבר היחיד שנשאר מהתכנון המקורי זו השמלה"
(צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, בראשית המלחמה עוד עברה בו המחשבה לדחות את החתונה: "זה היה באוויר לרגע ואז הגיעה המחשבה שאין סיבה לדחות את החתונה, כי אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך המלחמה הזו ולא ניתן לאף אחד להרוס את השמחה שלנו. לא ידענו היכן נקיים את הטקס. הגדוד שלי עבר כמה בסיסים עד שהגענו לבסיס באזור חוף הכרמל ואז איכשהו נתקלתי בבית כנסת בקיסריה, שנראה לי יפה ומתאים לחתונה ופניתי לסמג"ד שלי בבקשה לקיים שם את החתונה. הוא עזר לי וקישר אותי לקצינה שאף היא עזרה לי מאוד ולעוד המון אנשים בקהילה בקיסריה שבאו, תרמו ועשו מעל ומעבר כדי שהחתונה תתרומם בתוך המצב הזה. אני רק ביקשתי מדים חדשים לאירוע שיהיה לי נעים לעמוד בהם מתחת לחופה".

3 צפייה בגלריה
דרך לחופה. מאה חברים מהמילואים ו-50 בני משפחה
דרך לחופה. מאה חברים מהמילואים ו-50 בני משפחה
בדרך לחופה. מאה חברים מהמילואים ו-50 בני משפחה
(צילום: דובר צה"ל)

כשהצעת את בית הכנסת לעדי איך היא הגיבה?
"היא שמחה מאוד שאנחנו שומרים על התאריך המקורי ומקיימים חתונה למרות כל המצב הלא סימפטי הזה".
את החתונה המיוחדת הפיקה לזוג המאושר החברה לפיתוח קיסריה בשיתוף בית הכנסת המרכזי של היישוב. להפקה נרתמו ספקים רבים החל בשירותי גרפיקה, די. ג'יי, צילום אוכל ועוד. כולם התגייסו כאיש אחד כדי לשמח את הזוג הטרי, וללא כל תמורה. רויטל גורדון, מנהלת שירות וקהילות בחפ"ק שניצחה על הפקת האירוע, הביעה הערכה רבה וביקשה להודות לכל אחת ואחד שבזכותם נישאו יוסף ועדי.

קראו גם:

בתוך ההתרגשות האישית לא שכח הזוג הצעיר לאחל ימים יפים למדינת ישראל. "כמו שיוסף ואני מקימים בית בישראל עכשיו, אני מקווה שכל החטופים יחזרו לבתים שלהם, כל האנשים מהעוטף יחזרו לבתים שלהם ושהזוגות החמודים שבמילואים או הכירו במילואים יזכו לחתונה הכי שמחה שיש", אמרה עדי.
יוסף הוסיף: "אני מצטרף לכל מה שעדי אמרה ומקווה שאחרי האקשן הזה יהיו לכולנו חיים משעממים ושקטים ושהדבר היחיד שיטריד אותי זה הפקקים בנתניה. אני מהקריות לא יודע מה זה פקקים".