1 צפייה בגלריה
תום בקשי | צילום: דובר צה"ל
תום בקשי | צילום: דובר צה"ל
תום בקשי | צילום: דובר צה"ל
תום בקשי, חייל בן 21 מנתניה, תרם מח עצם לחולה שאינו מכיר, לאחר שנמצא כי יש התאמה של 100% ביניהם.
"לפני שנתיים אמא שלי ואני הלכנו לקניון והייתה שם עמדה של דגימות רוק לצורך בדיקות התאמה לתרומת מח עצם", מספר בקשי. "השארנו דגימה ונכנסנו למאגר. לפני חצי שנה התקשרו להגיד לי שאני מתאים לחולה שנמצאת במצב קשה. אמרו לי שיש התאמה של 100% בינינו ושזה סיכוי של 1 ל-36 מיליון. מהרגע הראשון ידעתי שאני רוצה לעשות את זה ולתרום, לא משנה כמה זה יכאב. המשפחה שלי חינכה אותי תמיד להיות בנתינה וכאן הייתה לי אפשרות להציל חיים".
מנקודה זו החל בקשי לעבור בדיקות נוספות כדי לוודא שהוא בריא ובחודש נובמבר האחרון הוא ביצע את הפרוצדורה הרפואית בבית החולים "הדסה עין כרם", ממנה הוא עדיין מחלים. "התרומה נעשתה בהרדמה מלאה בהליך שנמשך כשעתיים וחצי. מח העצם נלקח מהאגן, דבר שנעשה במצבים בהם מצב החולה הוא קשה מאוד", הוא מספר.
התרומה השפיעה בצורה ניכרת גם על חייו של בקשי, לדבריו. "אני לא מתבייש להגיד שלפני התרומה הייתי קצת בדיכאון. אחרי שעשיתי את זה הרגשתי שכל מצב הרוח שלי משתנה לטובה. זה הכניס משמעות לחיים שלי ועשה לי טוב. פרסמתי בפייסבוק סרטון על התרומה והרבה אנשים פנו אלי בעקבותיו, תמכו ופרגנו".
לדברי בקשי, תרומתו עוררה מודעות רבה לתרומות מח עצם בקרב חבריו ומשפחתו, וזאת גם הסיבה שהוא חושף את הסיפור. "הרבה מהקרובים שלי הלכו לתת דגימות רוק לאחר ששמעו שנמצאתי מתאים ותרמתי. הייתי רוצה שכל מי שיקרא את הכתבה ילך לעשות את זה".