שלושה תלמידים ממגמת המוזיקה של בית הספר טשרניחובסקי בנתניה קיבלו השבוע הודעה מרגשת. הם התקבלו ללהקה צבאית או לתזמורת צה"ל, מתוך עשרות אלפי מועמדים שניסו את מזלם. המגמה הייחודית פועלת במתכונת של לימודי מוזיקה שש-שנתיים, שבמסגרתם לומדים התלמידים את תורת המוזיקה ואת תולדות המוזיקה. המגמה כוללת גם הרכבי ביצוע בסגנונות מגוונים: קלאסי, מוזיקה קלה וג'אז.
נווה מאמו, תלמיד כיתה י"ב במגמה, התקבל כזמר ללהקה צבאית. הוא מצטרף לדן חצרוני ולעומרי אלבז, חבריו למגמה, שהתקבלו לתזמורת צה"ל.
זה היה חלום שלך?
מאמו: "כן, מכיתה ו' אני חולם על זה. כל החיים שרתי, בקונסרבטוריון העירוני ובמגמת מוזיקה של טשרניחובסקי. אני שר קלאסי, פופ, רוק וג'אז".
3 צפייה בגלריה
דן חצרוני. "אמרו שמתאימה לי קרן יער" | צילום: אלבום פרטי
דן חצרוני. "אמרו שמתאימה לי קרן יער" | צילום: אלבום פרטי
דן חצרוני. "אמרו שמתאימה לי קרן יער" | צילום: אלבום פרטי
מאמו השתתף העונה ב"כוכב הבא", אך לא עבר שלב: "לפני כמה שבועות שידרו את הבחינה שלי בכוכב הבא, זאת הייתה חוויה טובה, אבל לא עברתי שלב. זה לא נורא, כי גם ככה אין לי הרבה זמן. בסוף החודש יוצא הסינגל שלי, ויש לי גם בגרות במוזיקה שעליי לצלוח".
בהתייחסו למבחני הקבלה ללהקה צבאית ולתזמורת צה"ל, הוא אומר: "התחלנו את המסע המטורף הזה 16 אלף איש, וסיימנו נכון לעכשיו 15. אמורים להתקבל עוד 20-5 צעירים. קיבלתי את הבשורה בערב השנה האזרחית, וזה היה מרגש מאוד להתחיל ככה את השנה. כל שלב היה פיצוץ של אושר לבטן. דרשו מאיתנו דברים קשים, להכין שיר תוך יום עם העמדה וקולות. עם השנים אתה לומד איך להתרגל לסיטואציות כאלה".
לאן מועדון פניהן של הלהקות הצבאיות ב-2020?
"בשלב הרביעי והאחרון ניפו חצי מהאנשים. לפי מה שראיתי, ממי שנבחר בסוף — כולנו משדרים טון בולט מאוד. זה קשור גם לדור שלנו, שחייב להבליט הכול. כל אחד הוא דמות. ראיתי שהלהקות הצבאיות מתקדמות לכיוון פופי, קופצני, כייפי, משוחרר ושונה מפעם. חשוב לחדש".
3 צפייה בגלריה
עומרי אלבז. בפילהרמונית הצעירה | צילום: MUPERPHOTO
עומרי אלבז. בפילהרמונית הצעירה | צילום: MUPERPHOTO
עומרי אלבז. בפילהרמונית הצעירה | צילום: MUPERPHOTO
דן חצרוני התקבל לתזמורת צה"ל כנגן קרן יער. "התחלתי לנגן קרן אצל אורי רייסנר במסגרת בית ספר מנגן, ושנה לאחר מכן נרשמתי לקונסרבטוריון ולתזמורת. שם המשכתי אצל רייסנר במשך שש שנים. לאחר מכן עברתי ללמוד אצל אלון ראובן, למשך שנתיים. בשנים האחרונות הצטרפתי לתזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה, ולתזמורת של קונסרבטוריון הסדנה בירושלים. הצטרפתי למגמה בכיתה ז' והייתה לנו תזמורת קטנה, שניגנו בה בתור הרכב. יש לנו אנסמבל של כלי נשיפה, עם זמרות. שמחתי כשהתקבלתי לתזמורת צה"ל, זה סוג של חלום ילדות שלי".
למה קרן יער?
"רציתי קלרינט, ואמרו שמתאימה לי יותר קרן יער. באותה התקופה לא הבנתי למה, אבל היום אני מבין וחושב שהם צדקו. לפי הזמזום שיצרתי בפייה של הקרן, הבינו שזה הולך להיות הכלי שלי".
עומרי אלבז מנגן על תופים ועל כלי הקשה, וגם הוא התקבל לתזמורת צה"ל. הוא מנגן בתזמורת הנוער הלאומית לכלי נשיפה, בתזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה, באנסמבל כלי ההקשה הבוגר "טרמולו", בהרכב מגמת המוזיקה של בית הספר טשרניחובסקי ובתזמורת כלי הנשיפה הייצוגית של הקונסרבטוריון נתניה. "האמת, שהתרגשתי מאוד כשהתקבלתי לתזמורת צה"ל", הוא אומר. "זאת הייתה אחת המטרות שלי, אני מנגן מגיל שמונה ושואף לקריירה בנגינה".
3 צפייה בגלריה
נווה מאמו. "דרשו מאיתנו דברים קשים" | צילום: אלבום פרטי
נווה מאמו. "דרשו מאיתנו דברים קשים" | צילום: אלבום פרטי
נווה מאמו. "דרשו מאיתנו דברים קשים" | צילום: אלבום פרטי
מגמת המוזיקה בטשרניחובסקי מייצרת אומנים מוכשרים. המגמה מעלה הפקות מחזמר הכוללות סולנים ומקהלה, ליווי תזמורתי, בימוי, תפאורה ותלבושות, ומבצעת אותן בפני תלמידי בית הספר ובפני הקהל הרחב.
בין השאר, המגמה משתתפת מדי שנה בטקסי הזיכרון המתקיימים בבית יד לבנים, ותלמידיה מופיעים בנגינה ובשירה בטקסים העירוניים, בבתי אבות ומול תלמידי בתי הספר היסודיים. תלמידי המגמה זוכים לחינוך מוזיקלי עשיר ומקיף, ולומדים אצל מיטב המורים, ביניהם המנצח לשעבר של התזמורת הקאמרית הסינפונייטה של פירנצה, איטליה.