גן כוכב השחר בנתניה הוא גן לחינוך מיוחד שלומדים בו עשרה ילדים, והוא ממוקם בתוך חדר ממ"ד קטן וצפוף. לטענת ההורים, למרות הבטחות חוזרות ונשנות שהמבנה הוא זמני, תאריך היעד לכניסה למבנה חדש נדחה.
הגן ממוקם ברחוב בני רייך 2 בקריית השרון, בתוך אשכול גנים. ההורים מחכים שבנייתו של מבנה חדש בשכונת אגמים תסתיים ושילדיהם יועברו לשם, אך המבנה עדיין בבנייה, ובינתיים, מתחילת השנה הילדים לומדים בממ"ד בקצהו של פרוזדור.
1 צפייה בגלריה
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים | צילום: אלבום פרטי
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים | צילום: אלבום פרטי
כוכב השחר. "זה לא גן", אומרים ההורים | צילום: אלבום פרטי
"זה לא גן, למעשה", אומרת אמו של אחד הילדים. "המתחם המקורי שהם אמורים להיות בו באגמים לא מוכן, וזה המבנה הזמני שבו היינו אמורים להיות עד דצמבר. הסכמנו, כי חשבנו שגם ככה יש באמצע הרבה חגים. אבל התאריך כבר עבר, ועכשיו מסרו שהמעבר לגן החדש יהיה בסוף ינואר. אני לא חושבת שגם התאריך הזה ריאלי, כי המתחם נראה כמו אתר בנייה, בלי ריצוף ואינסטלציה. לא נראה שמישהו מקדם את זה ואכפת לו. עכשיו יורד גשם, ובטח יגידו לנו בסוף החודש שלא ניתן היה לעבוד".
מדובר בגן שפתי לגילאי ארבע-חמש. מאחר שבגן יש רק חדר אחד, הילדים עוברים טיפולים בפרוזדור, או שמוציאים את שאר הילדים לחצר כדי שהטיפולים הפרטניים יהיו בכיתה.
האם אומרת כי בגן אין כיור או שירותים. "הם הולכים לגן ליד או מנגבים ידיים במגבונים. לבן שלי יש בעיות שפתיות, וגם בעיות גמילה, וזה אבסורד שאין שירותים. יש שם גם ילדים שמפספסים. הם ממש חווים רגרסיה", היא אומרת, "אנחנו תקועים, כי גם להוציא ילד מהגן זה בעייתי, וצריך בשביל זה לעבור ועדות. אנחנו כבר מיואשים, דיברנו עם כולם וכבר לא יודעים מה לעשות. רצינו לשבות ואנחנו מרגישים שגם זה כבר לא יעזור".
מהעירייה נמסר: "מדובר במבנה בגודל של 1870 מ"ר הכולל 3 כיתות גן ומעטפת למתנ"ס. משך ביצוע העבודות ע"פ תקן הינו למעלה משנה ואנו עושים את מירב המאמצים להשלים ביצוע כולל אישורי אכלוס עד סוף ינואר 2020".