תושבת נתניה ביקשה לרשום את בתה בת הארבע לגן שמתאים לגילה סמוך לביתה. לטענתה, העירייה דחתה את בקשתה, עקב חוסר מקום, והציבה בפניה שתי אפשרויות: מעבר לגן מרוחק, או הישארות בגן שבו למדה בשלוש השנים האחרונות, שם רוב הילדים קטנים ממנה, ונמצאים ברמה התפתחותית נמוכה משלה.
לאחר שהאם נתקלה בקשיים להגיע אל הגן המרוחק, היא בחרה מחוסר ברירה להישאר בגן שאינו מתאים לבתה מבחינה חינוכית. בו-זמנית פעלה מול משרד החינוך לקבל אישור חריג לרשום את בתה לגן המתאים הסמוך לביתה. משקיבלה את האישור, נאמר לה מהעירייה שהוא אינו תקף.
1 צפייה בגלריה
ילדה מהגב | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
ילדה מהגב | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
ילדה מהגב | צילום אילוסטרציה: Shutterstock
כעת, כמה חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים, נודע לאם, כי אחד הילדים עוזב את הגן המבוקש, אלא, שבמקומו תיכנס לגן ילדה אחרת, ולא בתה.
"הבת שלי, בת הארבע, היא ילדה בוגרת מאוד לגילה", מספרת האם, "היא מפותחת מאוד. בשלוש השנים האחרונות היא למדה בגן שקרוב לבית שלנו. בשנה האחרונה, כשראיתי שהרמה ההתפתחותית של הילדים בגן לא תואמת לשלה, החלטתי להעביר אותה לגן אחר, שנמצא באותו המתחם, אך מיועד לילדים גדולים יותר".
האם מסבירה כי יום הולדתה הרביעי של בתה צוין רק בחודש אוגוסט האחרון, ובקבלה לגן ניתנה עדיפות לילדים שבמועד הרישום כבר עברו את גיל ארבע. "במקום גן קרוב, קיבלנו גן רחוק שאין לנו איך להגיע אליו. נאלצתי לרשום את בתי לגן שלא מתאים לה. מתחילת השנה ראיתי את הילדה שלי פשוט הולכת אחורה, מידרדרת לי מול העיניים. היא התחילה לדבר במלמול ובקול תינוקי".
האם הצליחה להשיג ממשרד החינוך אישור לרשום את בתה לגן הקרוב והמתאים, אך כאשר הציגה את האישור למחלקת הגנים של עיריית נתניה, נאמר לה שהוא אינו תקף. בשבוע שעבר גילתה האם שאחד הילדים עוזב את הגן ומתפנה מקום. כשפנתה אל העירייה במטרה לרשום את בתה, נאמר לה שהמקום שמור לילדה אחרת.
"זה היה הקש ששבר את גב הגמל", אומרת האם, "איזו ילדה אחרת? כל השנה אני נלחמת ואומרים לי שהבעיה היא חוסר מקום. סוף סוף מתפנה פתאום המקום המיוחל, ואומרים לי שהמקום שמור לילדה אחרת. התישו אותי לגמרי".
"אני כותבת מיילים לכל הגורמים בעירייה, מספרת להם שהילדה שלי יושבת בבית, כי אני כבר מעדיפה שהיא תשתעמם מאשר שתידרדר ברמה, ולאף אחד לא אכפת, מתעלמים ממני", אומרת האם. "אני לא אוותר, אמשיך להילחם עד שהילדה שלי תירשם לגן שמתאים לה".
מהעירייה נמסר: "הגן קלט 35 ילדים שנולדו עד מרץ 2015. הפונה היא אם לילדה שנולדה באוגוסט 2015, והגן היה אמנם אחת הבחירות של האם בתקופת הרישום, אך לא ניתן היה לשבץ את הילדה בגן הנ"ל בשל אי-התאמה גילאית, כמו שאר הילדים בגילה וגדולים ממנה. בתקופת השיבוץ, קיימה האם קשר רציף עם מחלקת הרישום והילדה הועברה בין כמה גנים לבקשת האם. יצוין, כי רק השבוע התפנה מקום עקב מעבר דירה של ילד אחר, כאשר לגן ממתינים שלושה ילדים. האגף ידון בשיבוץ המקום הפנוי על פי הקריטריונים הנדרשים ובהתייחס לכלל הפניות, וכמובן, ברגישות ומקצועיות".