1 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית נתניה
צילום: דוברות עיריית נתניה
צילום: דוברות עיריית נתניה
למען בעלי החיים: עיריית נתניה מקימה לראשונה בארץ באמצעות חל"ת ובשיתוף הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, מסדרון אקולוגי תת קרקעי במטרה לאפשר לבעלי חיים שונים להתנייד ללא סכנה בין שני אתרי הטבע העירוניים פארק אגם החורף ושמורת האירוסים. תחילת עבודות המעבר התת קרקעי באורך של כ-80 מ', בימים אלה.
במסגרת תחילת העבודות מוקם אתר התארגנות של קבלן הביצוע בחלק הצפוני של שמורת האירוסים בקרבת גשר השמורות. עם תחילת העבודות יבוצעו חפירות והתאמות מפלסים בחלקה הצפוני של שמורת האירוסים. המשך העבודות יבוצעו גם בתחום פארק אגם החורף.
העבודות צפויות להימשך מס' חודשים וילוו בפיקוח שוטף על ידי אגף איכות הסביבה ואקולוגים.
העיר נתניה בורכה באתרי טבע בעלי ערך אקולוגי רב המנוהלים בשוטף ובהקפדה יתרה ע"י עיריית נתניה באמצעות אגף איכות הסביבה ובליווי אקולוגית מוסמכת.
אתרים אלה, המכילים מגוון מינים עשיר בסמוך לאזורי מגורים צפופים, חשובים בפן האקולוגי ובפן העירוני, ומאפשרים לציבור ליהנות משטחים פתוחים איכותיים ויוצאי דופן לרווחתם היומיומית וכן מאפשרים לעיר נתניה לשמר מגוון מינים ייחודי ברמה המקומית והעולמית.
על מנת לשמר את מגוון המינים החליטה עיריית נתניה כי ישנה חשיבות בהקמת מסדרון אקולוגי שראשיתו בלב פארק אגם החורף (המכיל את שלולית החורף), המשכו בשמורת האירוסים, דרך מצוק הכורכר ועד לשמורת נחל פולג. מהלך רחב זה יאפשר למינים השונים להמשיך לשגשג בתא שטח גדול ומגוון.