כולנו שומעים רבות על נושא המיחזור אלא שכיום, רק כ-20% מסך כל הפסולת המיוצרת בישראל נשלחת למיחזור. המשמעות היא כי כ- 80% של פסולת מוטמנת באדמה וגורמת לנזקים סביבתיים רבים (זיהום אוויר, קרקע ומי תהום).
כעת, עיריית נתניה בשיתוף תאגיד המיחזור "תמיר" תקיים תחרות עירונית נושאת פרסים. מטרת העל של התחרות היא הסברה ועידוד התושבים למיחזור נכון וכפועל יוצא - הגדלת כמות הפסולת הנשלחת למיחזור והקטנת כמות הפסולת המוטמנת באדמה.
1 צפייה בגלריה
צילום: רוני קמחזי, מתוך ynet
צילום: רוני קמחזי, מתוך ynet
צילום: רוני קמחזי, מתוך ynet
ההרשמה וההשתתפות בתחרות פתוחה לכל בניין בעיר נתניה אשר מכיל 6 דירות ויותר (מאוכלסות קבע).
הבניינים יחולקו ל 2 קטגוריות: בניין נמוך ובו 6-16 דירות, ובניין גבוה עם 17 דירות ומעלה.
כל בניין יידגם מספר פעמים ויקבל ציון ע"י עמותת "ארץ כרמל" - עמותה חיצונית ובלתי תלויה, כאשר הציונים יינתנו על סמך 2 פרמטרים: כמות פסולת האריזות בפח הכתום ואיכות הפסולת (לפח הכתום זורקים אריזות ריקות בלבד).
ההרשמה לתחרות תתקיים בתאריכים 1-11 בנובמבר, התחרות תחל ב-8 בדצמבר.
כזכור, עיריית נתניה מחזיקה בתקן ISO 14001 - למערכת ניהול סביבתי, כהוכחה למחויבותה של הרשות כלפי הסביבה. תקן זה מצטרף ל- 6 תווי איכות נוספים שהוענקו לרשות אשר יחדיו העניקו לרשות את תו היהלום - התו היוקרתי ביותר בישראל בתחום התקינה. בנוסף, שותפה העירייה לאמנת פורום ה-15 להגנה על הסביבה ומשאבי הטבע ולצמצום פליטות מזהמות של גזי חממה.
כמו כן, עיריית נתניה זוכה מזה 5 שנים ברציפות בתחרות "קלינטק" המכתירה את 10 הערים והרשויות הירוקות בארץ.
הפרדה נכונה של פסולת למיחזור מקטינה משמעותית את הפגיעה הסביבתית, לצורך כך, משקיעה עיריית נתניה משאבים רבים בחינוך והסברה בנושא הפרדה נכונה של פסולת, ע"י קמפיינים של הסברה מדלת לדלת, פרסום נרחב ברחבי העיר ובמדיות השונות, פעילויות הסברה בבתי הספר, אירועים ועוד, וכעת, כאמור,
להרשמה לתחרות לחצו כאן.