עיריית נתניה אישרה הוספת מעליות לשלושה מבתי הספר בעיר: טשרניחובסקי, ריגלר ואורות רש"י. התקנת המעליות תחל לאחר קבלת הצעות מחיר.
חבר המועצה אלי דלל, סגן וממלא מקום ראש העירייה והממונה על ההנדסה, מסביר כי ההחלטה להתקין מעליות בבתי הספר היא חלק ממדיניות ראש העירייה להנגיש את המתקנים העירוניים ומציין כי מתוכננת הנגשה של מבני ציבור נוספים בהמשך.
1 צפייה בגלריה
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
"נושא הנגישות מקבל משנה תוקף במדיניות העיריה, בכלל המתקנים העירוניים ומבני הציבור ובפרט בבתי ספר, בהם לומדים תלמידים בעלי בעיות נגישות ", אומר דלל, "בכל בתי הספר וגני הילדים החדשים שנבנים בעיר והם בעלי שתי קומות ומעלה- נבנות מעליות. לצערי, לפני כמה עשרות שנים, כשבתי הספר המדוברים (טשרניחובסקי, ריגלר ואורות רש"י) נבנו, לא הייתה את המודעות הזו לנגישות, אבל עכשיו זה הזמן לתקן".
את היוזמה להקים מעליות בשלושת בתי הספר הגתה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, כחלק ממדיניותה להנגיש את העיר לבעלי מוגבלויות. בחירת שלושת בתי הספר נעשתה לאחר מיפוי של כמות התלמידים בעלי המוגבלויות הפיזיות שלומדים בכלל בתי הספר בעיר. בבית הספר ריגלר ייבנו מלבד המעלית גם רמפה ותאי שירותים מונגשים.
יוזכר, כי בשנת הלימודים הקודמת אושרה בניית מעלית בבית הספר יונתן שהעבודות עליה הופסקו בטרם השלמתן וגררו תלונות רבות מצד הורי התלמידים. בהקשר זה מסביר דלל כי הפסקת העבודות במקום נובעת מכך שקיים צורך בהתאמת מעלית מסוימת לפיר המעלית שכבר נבנה וכי מדובר בתהליך שלוקח זמן.
"הבעיה עם מבנים שלא נבנתה בהם מעלית מלכתחילה, לרבות בית הספר יונתן ולרבות בתי הספר טשרניחובסקי, ריגלר ואורות רש"י, היא שיש צורך למצוא מיקום מתאים במבנה לבניית פיר מעלית ואז למצוא מעלית שתתאים במדויק לפיר הזה. מדובר כאן בתהליך מסובך בהרבה מהקמת מעלית שנבנית מלכתחילה, יחד עם המבנה", אומר דלל.
"זה גם לא זול, העלויות של כל מעלית כזו הן בין 300 ל-400 אלף שקלים. כרגע יצאו הזמנות ביצוע לקבלנים לשלושת בתי הספר הנבחרים, שבהם תוקמנה מעליות מאפס וכמו כן, יצאה הזמנה למעלית לבית הספר יונתן, שבו כבר נבנה פיר מעלית. התקנת המעליות תחל לאחר קבלת הצעות מחיר. להערכתי, השלמת תהליך הקמת המעליות תארך בין ארבעה לשישה חודשים".
עוד מציין דלל כי מתוכננת הנגשה של מבני ציבור ומתקנים עירוניים נוספים בהמשך.