התושבים של רחובות סוקולוב והרצוג טוענים שבכל מוצ"ש הכביש תחת ביתם הופך ל"תחנה מרכזית". השבוע, בצאת החג, ההמולה היתה גדולה מהרגיל כשמשעה 9 בערב עברו ברחוב הצר לא פחות מ-12 אוטובוסים.
ברחוב ישנן תחנות שמשרתות בעיקר את הציבור החרדי שמתגורר בקריית צאנז הצמודה. מדובר באוטובוסים גדולים שמקשרים קווים בין עירוניים, בין נתניה לבני ברק ועוד.
ליטל לוגסי, תושבת רחוב הרצוג, מספרת: "המצב כאן יותר גרוע מתחנה מרכזית. רעש, צפירות, ריח של שתן, ילדים קטנים רצים בין האוטובוסים, נשים עם עגלות ותינוקות בוכים, פשוט אסון... אני לא בחרתי לגור בתחנה מרכזית".
בצאת החג נחסמה החניה של לוגסי עצמה למשך שלוש שעות, ועל אף פניותיה הרבות לעירייה המצב ממשיך.
"חג הוא סיבה מספיק טובה לחסום לי חניה פרטית? לצפור במשך שלוש שעות ולא לתת לי אפשרות לשבת בסלון ואפילו לשמוע טלוויזיה?", היא שואלת, וטוענת שהמצב הזה קורה בכל מוצאי שבת וצאת חג.
ועיריית נתניה לא מסייעת?
"כמה שמתלוננים אין מענה. כמה קריאות שנפתחות וכלום לא נעשה לטווח הרחוק. הבעיה נשארת ושמים לה פלסטר".
1 צפייה בגלריה
האוטובוסים ב"תחנה המרכזית". צילום: ליטל לוגסי
האוטובוסים ב"תחנה המרכזית". צילום: ליטל לוגסי
האוטובוסים ב"תחנה המרכזית". צילום: ליטל לוגסי
תושבי רחוב הרצוג וסוקולוב מבקשים למצוא פתרון תחבורתי אחר, כמו למקם את תחנות האוטובוס בשטח השכונה או בחניוני החולות שגובלים בה.
הם טוענים גם שהמיקום הנוכחי אינו בטיחותי, כשהמוני אנשים מצטופפים על מדרכה צרה והילדים יורדים בקלות לכביש ורצים בין האוטובוסים.
"לא ישנו את המצב עד שלא יקרה שם אסון, וזה עניין של זמן עם כמות הילדים שמתרוצצים שם בין רכבים ואוטובוסים", אומרת שרון, תושבת השכונה.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה:
ראשית נדגיש כי משרד התחבורה הוא הגורם האמון על נושא תחבורה ציבורית וקווי נסיעה ואנו נמצאים עמם בקשר רציף. לגופו של עניין, בנסיבות ומועדים מיוחדים, במסגרתם אלפי אנשים בבת אחת ובזמן קצר, נדרשים לשימוש בתחבורה הציבורית, נוצר עומס חריג לזמן קצר.
העירייה פנתה לחברת התחבורה הציבורית על מנת להסב את תשומת ליבם לבעיה הנקודתית (צפירות, חסימות וכו') והנושא ייבדק על ידם. בימים אלו אנו מקימים נקודת קצה ליד מלון בלו ביי אשר תחליף את נקודת הקצה הזו ברח' הרצוג, כך שהעומס יופחת".