לפני כחודשיים הודיעה העירייה על פיטורי כלל מורות הריתמוזיקה בנתניה. עקב כך בוטלו חוגי הריתמוזיקה בגנים בעיר. אולם עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית בוטלו גם חוגי הספורט בגנים, ונכון לימים אלה לא מתקיימת בגני הילדים בנתניה כל פעילות תל"ן (תוכנית לימודים נוספת). זאת, למרות העובדה שההורים ממשיכים לשלם לעירייה בגין פעילות זו.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
בעירייה מסבירים את ביטול החוגים באי-הסכמות עם ועד ההורים העירוני. הוועד מצדו טוען: "נכווינו בעבר, לא נאשר קיום חוג עד שתהיה שקיפות מלאה מהעירייה באשר למימונו".
"בתחילת השנה הודיעו שאין חוגי מוזיקה, אמרו לנו שזאת בעיה נקודתית ושיביאו חוג אחר במקום. לא רק שלא קיימו את ההבטחה ולא הביאו שום תחלופה, עכשיו מתברר שביטלו גם את חוגי הספורט", אומרת אם לילדה בגן טרום-חובה בעיר. "זה משאיר את הילדים בלי שום פעילות תל"ן, אף שאנחנו ממשיכים לשלם על זה".
האם מספרת, כי שבועיים לאחר תחילת שנת הלימודים, הופסקו חוגי הספורט בגן של בתה. כשביררה את העניין עם הגננת, נאמר לה שהעירייה הודיעה על הפסקת פעילות הספורט בגנים כבר בתחילת השנה, ושמדריכות הספורט בגן, שעובדות מטעם ספק חיצוני, לא ידעו על ההנחיה החדשה, ולכן המשיכו להגיע. "הגננת הסבירה לי, שברגע שהיא שמעה על ההנחיה של העירייה, היא הורתה למדריכות להפסיק להגיע, שכן הן לא יקבלו על עבודתן תשלום מהעירייה. מתברר, כי ביתר הגנים לא התקיימה כל פעילות ספורט כבר מתחילת השנה", מסבירה האם.
האם פנתה אל מחלקת הגנים בעירייה ושם הפנו אותה למחלקת הספורט. במחלקת הספורט נאמר לה, לטענתה, שגם הם לא אחראים להנחיה, ושהסיבה לביטול החוגים טמונה באי-הגעה של העירייה להסכמות עם ועד ההורים העירוני. "מעבירים אותי מאחד לאחר, ואף אחד לא מספק תשובות. אני פונה אל עובדי העירייה כנותני שירות ומתנערים ממני. מה שכואב הוא, שבסופו של דבר, מי שנפגע מכל ההתנהלות הזאת הם הילדים שלנו, שאינם מקבלים אף תוכנית העשרה בגני הילדים".
בוועד ההורים העירוני, שאליו הפנתה העירייה את האם, טוענים: "נכווינו פעם אחת כשהודיעו לנו שמעלים את תשלומי ההורים בגין חוגי הריתמוזיקה, בטענה שקיים גירעון, שעל הסיבות להיווצרותו לא הציגו לנו הסברים מספקים. אנחנו לא רוצים להיכוות שוב, ולא רוצים שיבואו אלינו בדרישות. לפני שאנחנו מאשרים קיום חוג, אנחנו מבקשים להיות שותפים. אנחנו מבקשים מהעירייה שקיפות באשר ליכולת הכספית שלהם לממן את החוג הזה, בדיוק כפי שביקשנו בנושא הריתמוזיקה.
"אנחנו לא רוצים להיות מופתעים, ושבמקרה של פערים שהעירייה לא תוכל לעמוד בהם, היא שוב תפנה להורים כדי לכסות אותם. כרגע אנחנו במשא ומתן עם העירייה לפתור את הנושא הזה, ולקבל שקיפות ונתונים מסודרים, כדי לפעול להחזרת שיעורי הספורט".
עוד מציין יו"ר ועד ההורים העירוני, איציק וקנין, שבכל מקרה העירייה מחויבת ל-30 שעות תל"ן בשנה, כך שגם אם ההסדר של ועד ההורים עם העירייה יתעכב עד אוקטובר או אפילו עד נובמבר, עדיין תתאפשר השלמת כלל השעות עד סוף השנה.
מעיריית נתניה נמסר: "הנתונים שהוצגו בפנייתכם אינם נכונים כלל ואין קשר לסכסוך הקודם. יו"ר ועד ההורים העירוני מסרב לחתום על חוזר תשלומי הורים שכולל את כל פעילות התל"ן בהם גם שיעורי חנ"ג בגנים.
"בהתאם לכך – מפעילי החוגים אינם רשאים להתחיל את ההפעלה ועל כך יצאה אליהם הבהרה מראש. יש להדגיש כי עפ"י ההסכם מפעיל החוג מחויב למס' שיעורים קבוע מראש לכל גן. באשר לגבייה – ההורים לא חויבו למעט 49 ש"ח עבור ביטוח בלבד".