יצחק וסתיו בן עזרא, הורים לתאומים בני שלוש שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי פנו למחלקת החינוך של העירייה ודיווחו על קושי שיש להם עם הגן עלי שובצו ילדיהם. הילדים שובצו בגן גליל, גן תקשורתי ברחוב הלפרין, רחוב בלי חניה מונגשת לנכים או להורדת ילדים.
הגישה לגן כרוכה בעלייה של הרבה מדרגות שמאוד מקשות על האמא, שכן היא נדרשת לתמרן עם 2 ילדים, היא חוששת במיוחד מהדרך בחורף. בנוסף ההורים התלוננו על בעיות בטיחות שיכולות להוות סיכון לילדיהם: יוטה קרועה, שער פתוח, רצפה שבורה, ורהיטים שמושלכים בחצר.
2 צפייה בגלריה
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
הזוג פנה לעירייה ונאמר להם שאין יותר מקום בגן הקרוב לביתיהם, "יש גן נגיש יותר קרוב לבית שלנו, אבל לא מוכנים להזיז אותנו בטענה שאף הורה לא רוצה להחליף מקום לילד שלו, בסה"כ יש בכל גן כזה שמונה ילדים. אנחנו לא יודעים מה לעשות ועם מי לדבר. הילדים בבית, אבל אם זה תלוי בנו הם יכנסו לגן נגיש", אומר למיינט נתניה, יצחק האב.
"אנחנו הורים לתאומים בנים בני שלוש שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, הגישה לגן אלי שובצנו כרוכה בעלייה של המון מדרגות שמאוד מקשות עליי לתמרן עם שני ילדים ובמיוחד עכשיו כשמגיע החורף ואצטרך להחנות רחוק מהגן ולהתנייד עם שני ילדים שבטוח יגיעו רטובים", אומרת האם סתיו.
"עריית נתניה לא מתחשבת בי ובבקשתי לעבור לגן אחר למרות שכבר חודשיים אני מתלוננת על העניין הזה, זה בלתי אפשרי בשבילי ללכת לגן הזה. אני חושבת שמן הראוי הוא שאמא עם ילד אחד יכולה לעבור לגן הזה ושאנחנו ניכנס לגן אחר במקום אך הם אומרים ששום הורה לא רוצה לעבור אז בגדול בעיה שלי.
"אני זועקת ונלחמת כבר חודשיים על הבטיחות של ילדיי, כי ללכת לבד עם שני ילדים לגן בהלפרין זה סכנה לחיים שלהם מבחינת הכביש המדרגות וחוסר שליטה על שני ילדים קטנים בלי מודעות לסכנות", היא מסכמת בעצב.
2 צפייה בגלריה
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
הליקויים בגן | צילום: יצחק בן עזרא
לאחר שהזוג הגיע והתדפק על דלתות העירייה, הוצאה לאם עזרה בהעלאת הילדים בכל בוקר, אך בעיני הזוג זה אינו פתרון הגיוני. "העירייה לא מוכנה ללכת לקראתנו. אסתי האחראית אומרת לנו 'ותרו על הזכאות שלכם, לכו לגן רגיל'. בחודשיים האחרונים לא חזרו אלינו. היינו בעירייה אין דרך להשיג אותה, המאבטחים הוציאו אותי משם... אבל לבסוף הבטיחו לנו שאחת הסייעות תגיע בכל בוקר החל מהשעה 8 בבוקר לעזור לאשתי. זה לא בדיוק פתרון הגיוני כי זו שעה מאוחרת של הבוקר, ואשתי תצטרך לאחר בכל יום לעבודה".
לאחר פניית מיינט והפניית התמונות שמעידות על הזנחה של מתחם, כמו גם בעיות במבנה שיכולות להוות סכנה לילדי הגן, החליטו בעירייה להעביר את כל הילדים למבנה אחר בעיר ימים. ההורים מרוצים ומחכים להעביר את ילדיהם למבנה החדש לאחר סוכות.
מעיריית נתניה נמסר: "במהלך הקיץ אכן נעשו התאמות לצרכי החינוך המיוחד. ההתאמות לא הושלמו ותוכננו להמשך גם בתקופת חופשת החגים, בשל אילוצי עומס בכלל מוסדות החינוך בעיר. פניות ההורים נבחנו מתוך הקשבה והיענות גם לעניין נוחות והנגישות, לאחר בדיקה מעמיקה אותר מבנה חלופי באזור אחר בעיר אליו ניתן יהיה להעתיק את הגן. במהלך החודש הקרוב יותאם הגן ויוסדרו ההסעות והגן יועתק בהרכבו המלא".