חנות הנעליים המיתולוגית ''ליגה ספורט אורגינל'' ברחוב הרצל 38 בנתניה נסגרת אחרי 66 שנות פעילות. החנות, שבבעלות אורית וחגאי שריד, הפכה במרוצת השנים לחלק בלתי נפרד מנוף ילדותם של תושבי מרכז העיר. הקימו אותה משה ונדיה שריד ז''ל, הוריו של חגאי, בשנת 1957.
2 צפייה בגלריה
משה שריד ז"ל (מימין) וחגאי שריד
משה שריד ז"ל (מימין) וחגאי שריד
משה שריד ז"ל (מימין) וחגאי שריד
(צילום: פרטי)
פוסט בפייסבוק שהודיע על סגירת החנות גרר מאות תגובות של תושבים שחשפו את הזיכרונות שלהם מהמקום.
"היינו חלק חשוב ובלתי נפרד מהילדות של תושבי נתניה. רבים קנו אצלנו את הנעל הראשונה שלהם, את המותג הראשון שלהם. את נעל הכדורגל הראשונה, אנחנו ממש היינו חלק מהחיים של הרבה אנשים בעיר הזו", מספר חגאי (53) בקול נרגש. "יש לנו לקוחות שהם כבר דור שלישי שבאים לקנות פה עד היום נעליים. זה מטורף".
חגאי מודה שההחלטה לסגור את החנות הגיעה לאחר תקופה קשה בשוק, כולל זו של הקורונה שגרמה להרבה עסקים להחליט על סגירה. "אני כרגע מחסל את כל הציוד. מדובר על סגירה סופית של החנות", הוא אומר. "החלטנו לסגור אחרי הרבה מחשבה. זה לא קל לשנינו, לא לי ולא לאשתי אורית שעובדת בחנות הזו מעל 15 שנה. אבל הבנו שלא שווה יותר להיות עצמאי לנוכח המצב הקיים, לא רק כי השוק השתנה, אלא גם כי המצב של הרבה חנויות בעיר לא טוב כרגע. גם כי הכל עבר לאינטרנט ולקניונים וגם כי השוק השתנה, המסים יקרים מאוד ולא שווה להיות עצמאי, חד וחלק''.

2 צפייה בגלריה
אורית וחגאי שריד
אורית וחגאי שריד
אורית וחגאי שריד
(פרטי)

אורית מספרת שקשה לשניהם לסגור את החנות הוותיקה מאחר ואת החנות פתחו הוריו של חגאי בשנת 1957 לאחר שעלו מעיראק. ''העסק הוא חלק בלתי נפרד מהנוף של העיר הזו'', מבהירה אורית בכאב. ''אני עובדת בחנות כל יום, מכירה את כל הלקוחות. אנחנו חלק בלתי נפרד מהחיים של הרבה אנשים והם מאוד הופתעו לגלות שאנחנו סוגרים. כולם מגיעים ומספרים לנו על הפעם הראשונה שהם קנו פה נעל לילד, ועל כך שגם אותם ההורים הביאו לקנות פה נעל ראשונה. זה מדהים לשמוע את הסיפורים האלה. זה מאוד מרגש''.

קראו גם:

"אף פעם לא היה קל במרכז העיר", מוסיף חגאי ומבהיר כי מה שגרם להחלטה הסופית לסגור את החנות היה הצורך להחזיר את המענקים של הקורונה. ''אחרי זה החלטתי שדי, למרות שאני מערער על זה. בנוסף, אני עובד בעוד עבודה מעל שנה ומי שנמצאת שם כל יום כל היום זאת אשתי. ברור שקשה לי עם ההחלטה לסגור את החנות, אני הבן הקטן של ההורים שלי, משה ונדיה ז''ל שהקימו את החנות לפני 66 שנה, הם היו בין הראשונים שייבאו מותגים לישראל. ועכשיו אני סוגר מוסד בעיר, מקום בו ביליתי כל חיי''.
חגאי מספר שהוא התחיל לעבוד באופן קבוע בחנות אחרי שהשתחרר מהצבא, אלא שבשנים האחרונות שוק הנעליים עבר שינוי משמעותי. ''הגדולים לקחו את הכל", הוא אומר. "מותגים כמו נייקי כבר לא מוכרים סחורה לחנויות קטנות ולכן אני צריך לקנות בייבוא מקביל או יד שניה שזה הרבה יותר יקר, הכל זה רשתות. אז די, אני לא נלחם".