השבוע הוגש כתב אישום נגד אמיר שוקיר, בן 30 מכפר ראמה, שהצמיד מטען חבלה לרכבו של קבלן מוכר בנתניה ופוצץ אותו. האירוע המדובר היה לפני כחודש וחצי, ב-23.1, ברחוב עוזי חיטמן בנתניה בחניה הצמודה למגורי הקבלן.
1 צפייה בגלריה
הנאשם בהנחת המטען ופיצוץ הרכב
הנאשם בהנחת המטען ופיצוץ הרכב
הנאשם בהנחת המטען ופיצוץ הרכב
(צילום: דוברות המשטרה )
מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) על ידי עורך הדין תומר שטינברג סגן לפרקליטת מחוז מרכז-פלילי, עולה כי הנאשם, שלו אין כל היכרות מוקדמת עם הקורבן, ערך לפני הצמדת המטען בדיקה מקדימה בשטח - הוא נסע ב-20.1 עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה לנתניה על מנת לאתר את רכבו של הקבלן. תחילה חיפשו השניים את הרכב באזור מגוריו, שכונת עיר ימים היוקרתית, ובהמשך בסביבת מקום עבודתו, אך לא הצליחו למצוא את הרכב.
כעבור מספר ימים, ב-23.1, הנאשם נסע בשנית לנתניה בשעות הבוקר כדי לאתר את רכבו של הקבלן ומשמצא אותו באזור מקום עבודתו עצר בסמיכות אליו ויצא לרכוש דבר מה בקיוסק שבקרבת מקום. כששב לרכבו הוציא את מטען החבלה, הצמיד אותו מתחת למושב הנוסע השמאלי האחורי ברכב ועזב את המקום.
בחלוף כמה שעות הקורבן הגיע לרכבו עם שני ילדיו הקטינים, בני 13 ו-15, והשלושה נסעו ברחבי נתניה, תחילה עצרו בקניון עיר ימים ובהמשך הגיעו לביתם. במקביל, הנאשם נסע מביתו לכיוון העיר כרמיאל, שם פגש אדם אחר והשניים החליפו ביניהם כלי רכב. בסביבות השעה 22:30 שוקיר הגיע שוב לנתניה, הפעם באמצעות הרכב החלופי, ונסע היישר לבניין מגוריו של הקבלן, בלב שכונת מגורים. שם הוא הפעיל את מטען החבלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפעלת המטען רכבו של המתלונן מסוג קאדילק, ורכב נוסף מסוג BMW, שחנה בסמוך התפוצצו ונשרפו, ונגרמו להם נזקים בשווי של למעלה ממיליון שקל.

תיעוד הנחת המטען על רכב הקבלן בנתניה
(דוברות המשטרה)

לפי כתב האישום, היה גם מי שנפצע כתוצאה מפיצוץ המטען - אחד מדיירי הבניין הסמוך שמע את הפיצוץ ויצא לבדוק אם ישנם אנשים בתוך כלי הרכב, כתוצאה מהשריפה שהתלקחה ברכב השני התרחש פיצוץ שגרם להטחתו לאחור. הוא פונה לבית החולים לניאדו עם פגיעות שטחיות וכווית אש בדרגה ראשונה בפניו.

קראו גם:

כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של נשיאה והובלת נשק, הצתה, היזק בחומר נפץ וחבלה בכוונה מחמירה. במקביל הגיש עורך הדין שטינברג בקשה להארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים ובה טען: "בשעה שמטען החבלה היה מחובר לרכב, מתחת למושב הנוסעים האחורי, המתלונן נסע ברכב ביחד עם ילדיו הקטינים, ולאחר מכן כאשר חנה הרכב בחניון קניון 'עיר ימים' בעיר נתניה ובהמשך – חנה הרכב בחניון בסמוך לבניין מגוריו של המתלונן עוברי אורח רבים עברו בסמיכות לרכב, לרבות זמן – קצר עובר לפיצוץ המטען. אך בנס לא הובילו מעשיו של המשיב לתוצאות קטלניות ולפגיעות קשות בגוף ונפש".