המורה המיתולוגי להיסטוריה ואזרחות מתי דור נפטר שלשום (יום שני) לאחר מאבק במחלה קשה, שהתגלתה אצלו לפני שלושה חודשים. דור ז"ל, שטיפח אינספור תלמידים בנתניה ונחשב לדמות אהובה ומוכרת בעיר, לימד בעבר בבתי הספר אורט ליבוביץ וש''י עגנון.
2 צפייה בגלריה
מתי דור ז"ל
מתי דור ז"ל
מתי דור ז"ל
(צילום: פרטי)
מאות אנשים, בהם תלמידיו, ליוו אותו אתמול (יום שלישי) בדרכו האחרונה בבית העלמין בנתניה. "סופה של תקופה''. אמרו חבריו ומכריו של מתי בהלווייתו. "כל מי ששמע שהוא נפטר הוכה בתדהמה. הוא היה איש אהוב". הם מספרים כי תלמידיו ראו בו איש ערכי, מחנך דגול ובן אדם שאהב את המולדת וראה חשיבות עליונה בחינוך הדורות שלימד לאזרחות טובה וידיעת העבר.

קראו גם:

"מותו היכה בתדהמה את כולם", מספר מנחם פנטלקה, מייסד ומנכ''ל בית הספר ש"י עגנון בדימוס. "מתי היה מדור המייסדים ולפיכך גם איש ידוע ומוכר מאוד בעיר, איש חינוך משכמו ומעלה". הוא מוסיף ומספר על איש מקסים, נעים הליכות, מסור וערכי, אהוב על כולם. "הוא היה מורה לחיים, מעמודי התווך של בית הספר וכולם אהבו אותו, המורים, התלמידים, העובדים וההורים", ספד לו פנטלקה.

2 צפייה בגלריה
מתי דור ז"ל
מתי דור ז"ל
מתי דור ז"ל
(צילום: פרטי)

"טוב לבו היה שם דבר. כך גם נועם הליכותיו, חוכמתו וידענותו", הוא הוסיף, "על כל דבר היה למתי מה לומר. אין עוד אנשים כמותו. מעל הכל בלט מתי בטוב לבו ובנכונות שלו לעזור לכולם. הוא היה אוהב אדם. הוא ראה בכולם שווי זכויות ושם את כבוד האדם וחירותו בראש סולם העדיפויות. מתי נפטר בגיל 72 והשאיר אחריו משפחה, את מירי, שהיתה בעברה רוקחת ראשית בקופת החולים 'מאוחדת' וכיום בגמלאות, ושלושה ילדים. יהי זכרו ברוך".