תושבי שכונת גלי ים בנתניה זועמים: עיריית נתניה הציבה לאחרונה מבנים יבילים בשטח פתוח בשכונה, של מוסד חינוכי בשם "אורות ישראל", זאת לאחר שהציבה את אותם המבנים בשכונת דורה לפני מספר ימים אך פינתה אותם בעקבות התנגדות נחרצת מצד התושבים. תושבי שכונת גלי ים אף הפגינו אתמול, רביעי, בסמוך לביתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר.
"ביום אחד בהיר, ראינו שהגיעו לשכונה משאיות, שהתחילו להוריד את הדשא, לשים חצץ על שטח פתוח, ויום אחרי הם שמו קראוונים", אומרת תושבת השכונה, "אנחנו הבנו שאין תכניות בניה ואין היתר, והקראוונים משתייכים לבית ספר שנקרא "אורות ישראל", בית ספר ללא סמל מוסד. לפני כשבוע הם ניסו להציב את הקראוונים בשכונת דורה, התושבים התנגדו, ובהמשך לכך הם הגיעו פשוט לכאן.
קראו גם:
"אחרי שהבענו התנגדות, פתחנו פנייה למשטרה, למבקר המדינה, התלוננו לעירייה, הם פשוט ממשיכים. זו פלישה. המקום הזה קם כי לא מצאו להם מקום נכון, והכניסו את הילדים המסכנים האלה ללמוד בתוך קראוונים, בשטח שאין בו שום תנאי בטיחות, באמצע השכונה שלנו. אנחנו משלמים ארנונה מאוד גבוהה, והציבו לנו קראוונים מול הפנים"?
איך זה משפיע עליכם?
"זה נראה מכוער, זה הורס את השכונה. זה מייצר עומס נוסף על התנועה, שגם ככה הוא מטורף בשעות הבוקר ששמים את הילדים בבית הספר. גם הילדים הם לא ילדים של השכונה, זה ילדים שמייבאים אותם משכונות אחרות, ועוד שלנו חסרים מוסדות חינוך בשכונה, מביאים לנו תלמידים משכונות אחרות".
1 צפייה בגלריה
מבנה בית הספר
מבנה בית הספר
מבנה בית הספר
(צילום: באדיבות תושבי השכונה)
מה הצעדים הבאים?
"אנחנו מנסים לייצר לחץ תקשורתי, פנינו לעירייה ודורשים תשובות, ואנחנו פונים לערוצים הרשמיים כדי להילחם בזה. התגובות של העירייה הוא לא לעניין, השטח היה ירוק לפני, וזה לא בית ספר שהיה קיים שם. זו פלישה של מוסד ללא סמל בכוח".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הטענות בעניין תמוהות. בית הספר לא הוקם השנה והוא פועל במקום כבר משנת הלימודים הקודמת. לאור הגידול באוכלוסיית התלמידים והצורך לתת להם מענה - נוספו לבית הספר שני מבנים יבילים, והמבנים הועברו בסמיכות לשטח חום עירוני בהתאם ליעוד הקרקע. בכל מקרה מעולם לא הייתה שם גינה והטענה בעניין אינה נכונה. מערכת החינוך בנתניה תמשיך לפעול ברציפות ובהתמדה, כדי להיענות לצורכי החינוך של כלל ילדי נתניה".
פורסם לראשונה: 15:58, 02.09.21