כמאה עובדי עירייה, מלווי הסעות של החינוך המיוחד, עומדים בפני פיטורים, כאשר חלקם כבר הוצאו לחופשה ללא תשלום וזומנו השבוע לשימוע לפני פיטורים. מדובר בעובדים זמניים, שטרם קיבלו תקן קבוע בעירייה. בעקבות כך, היום (רביעי) בסביבות השעה עשר בבוקר, חלקם הגיעו להפגין אל מול מינהל החינוך בעירייה.
"מדובר במאה מלווי הסעות שהיו על תקן זמני", אומרת אחת מהן, "אתמול אחרי הצהריים קראו למאה מלווים ושלחו את כולם הביתה. ועכשיו צמצמו את הקווים בהסעות בגלל זה. חוסכים בכסף אז חוסכים על חשבון הילדים. עכשיו יש יותר ילדים בכל הסעה, ההסעות יותר ארוכות וזה יכול להגיע למצב של 17 ילדים על מלווה אחת. היא לא יכולה להשתלט על כל כך הרבה ילדים. זה פשוט מחדל ענק".
1 צפייה בגלריה
הורים ומלווי הסעות מחוץ לבניין מינהל החינוך
הורים ומלווי הסעות מחוץ לבניין מינהל החינוך
הורים ומלווי הסעות מחוץ לבניין מינהל החינוך
(צילום: פרטי)
קראו גם:
משה סמיה, יו"ר הסתדרות נתניה, הסביר את מורכבות הנושא ואמר: "ראשית, חוץ מעובד אחד שפנה אלינו אתמול, שאר העובדים לא פנו אלינו. מבדיקה שערכתי הבנתי שהעובדים הוצאו לחל"ת עד חודש פברואר 2022, החלופה היתה פיטורים. בחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות יש סעיף מיוחד למלווי ההסעות, בו נקבע כי בשל מסגרת עבודתם הבלתי קבועה, לא יהיו המלווים זכאים לקבלת קביעות בעבודתם, המשמעות הנה שמשרתם אינה קבועה, היות שהיא תלויה בצרכי המערכת (הילדים שזקוקים לשרות) והצרכים משתנים מעת לעת. היות שאינם קבועים, לא ניתן בזמן מחלוקת בעניין פיטורים לפנות לוועדה פריטטית.
"יחד עם זאת, יובהר כי מצופה מעיריית נתניה להפעיל שיקול דעת ואם יש צורך להוציא לחל"ת עובדים, אזי יש להוציא קודם את העובדים שנכנסו אחרונים. יובהר כי עם קליטתם של העובדים במערכת הם מודעים לעובדה שבתפקיד זה אין קביעות. כולי תקווה שיימצא פתרון אחר במהרה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "במסגרת צעדי התייעלות בהם נקטה העירייה בקווי ההיסעים וכן היצמדות לכללי משרד החינוך בנושא, הוחלט בשלב זה להוציא ל -חל"ת את המלווים שהעסקתם התייתרה. יודגש כי מלווי היסעים, מתוקף תפקידם, נקלטים בהתאם לצורכי המערכת. מדובר בעובדים זמניים אשר אינם זכאים לקביעות בעבודה, כאשר ההסכם הקיבוצי קובע מפורשות כי הם יועסקו בהתאם לצורכי המערכת בלבד".
כל העדכונים - חדשות נתניה