מתחם בדיקות הקורונה של פיקוד העורף, שהופעל על ידי חברת "טרגט מרקט" באצטדיון העירוני, הפסיק את פעילותו לפני כשבוע ימים. הסיבה להפסקת הפעילות היא ריבוי אירועי אלימות, שהובילו לדרישה מצד פיקוד העורף לעיריית נתניה לקבל כוח אבטחה ופיקוח שישמור על צוותי הבודקים. לדברי פיקוד העורף, הדרישה לא נענתה, והוחלט לסגור את המתחם.
1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה
מתחם בדיקות קורונה. הצוותים דרשו הגנה
(המחשה: אבי מועלם)
בשבועות האחרונים דווח על מספר אירועי אלימות במתחם הבדיקות של פיקוד העורף בנתניה, בין היתר בשל התורים הארוכים והעומס במתחם. רק לפני שבוע וחצי, התקבל דיווח על ניסיון דריסה כלפי אחד מאנשי הצוות במתחם. בעקבות כך הוחלט לסגור את המתחם, והוביל לדרישת פיקוד העורף לאבטחה.
נכון לעכשיו, אין בנתניה מתחם בדיקות קורונה הפועל תחת פיקוד העורף. תושבים יכולים להיבדק לנגיף בקופות החולים, או להגיע אל מתחמי בדיקות מחוץ לעיר.
גורם המקושר לנושא טוען כי הדבר מוביל למחדל כפול - ראשית, תושבי נתניה לא זוכים למתחם בדיקות פעיל של פיקוד העורף למרות שמדובר באחת הערים הגדולות בישראל. שנית, נתוני החולים בנתניה עלולים להיות לוקים בחסר מכיוון, שתושבים עלולים להימנע מלנסוע לקופות החולים או למתחם בעיר אחרת על מנת לעבור בדיקת קורונה.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה הציבה לטובת המבצע מתחם, גנרטורים, חיבורי חשמל, פרסום ופיקוח ע"פ הנדרש. בשל העומס שנוצר ותלונות קשות מבעלי עסקים בסביבה על פקקי תנועה שנגרמו בשל כמות בודקים קטנה מהמסוכם, סיכם מנכ"ל העירייה עם מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שהמקום יאובטח ע"י יחידה משטרתית שאחראית על אכיפת הקורונה. חברת טרגט, המבצעת את הבדיקות, לא היתה מעוניינת להמתין עד לקבלת כח השיטור והיות וקיבלה אתר אחר – עברה למקום אחר".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ופיקוד העורף מפעילים באופן שוטף מתחמי דיגום לקורונה בפריסה ארצית רחבה על מנת לאפשר לאזרחים לבוא ולהיבדק ביעילות. מתחם בדיקות ה-PCR לקורונה בנתניה סגור כבר מספר ימים, זאת, עקב היעדר אמצעים שלא איפשרו את קיומו כפי שתוכנן מול הרשות, בהם הצבת מאבטחים וסדרנים לשמירה על הסדר.
במתחם המדובר אף היו מספר מקרי אלימות של נדגמים כלפי אנשי הצוות. לא נסבול כל אלימות במתחמי הבדיקות ושיתוף הפעולה של הרשות המקומית, הוא הכרח נדרש לקיום מתקני הדגימה. חשוב לציין כי כלל הנדגמים שהגיעו להידגם במתחם הופנו למתחמים בקרבת מקום. נוסף על כך, בפורטל החירום הלאומי של פיקוד העורף נמצאת הרשימה המלאה של מתחמי הבדיקות. פיקוד העורף ימשיך לפעול על מנת לשמור על בריאותם וביטחונם של אזרחי ישראל".
מטרגט מרקט נמסר: "הרשות המקומית נדרשה לאבטח את מתחם הדיגום וזאת לאור מספר אירועי אלימות שהתקיימו במקום. ככל שהנושא יפתר ועל פי החלטת פיקוד העורף החברה תחזור להפעיל את המתחם".
לעדכונים - חדשות נתניה