"כבר חודש שאני סובלת מבחילות, צפצופים באוזניים ומיגרנות קשות שנגרמו מ'הצעקה'", מספרת ליזי לוי, תושבת עמק חפר ומהיוזמות של מיצג השפחות נגד הרפורמה המשפטית באזור השרון.
3 צפייה בגלריה
ליזי לוי
ליזי לוי
ליזי לוי
(צילום: פרטי)
לטענתה, "בהפגנה בצומת העוגן השתמשה המשטרה במכשיר 'הצעקה', תותח קול שמפעיל רעש מחריש אוזניים כדי לפזר מפגינים, ולכן נפגעתי''.
לוי, בת ה-60 שנחשבת למפגינה פעילה נגד הרפורמה המשפטית, לקחה השבוע חופש ונסעה לפריז לנוח. לדבריה, "החלטתי לקחת קצת הפסקה ולנוח. אבל כבר בסוף השבוע הגעתי להפגנות בנתניה ובעוגן. בשבוע שעבר לא הייתי'', היא מספרת ומציינת כי אין לחופשה קשר לפגיעה ממנה היא סובלת זה חודש, הכוללת מיגרנות קשות, טינטונים ובחילות, שהחלו מאז שהפגינה בצומת העוגן.

3 צפייה בגלריה
חסימת צומת העוגן
חסימת צומת העוגן
מפגינים חוסמים את צומת העוגן בחודש שעבר
(צילום: פרטי)

מה קרה שם?
"זה היה יום נורא. לכל אורך כביש 4 החל מדרורים דרך צומת השרון, פרדסיה והעוגן, השוטרים השתמשו ב'צעקה'. אני הפגנתי ביום שלישי עם בונות אלטרנטיבה עם בד ארוך אדום ופתאום, ללא אזהרה ובלי שעשינו דבר מעבר ללעמוד בצדי הכביש, הדליקו השוטרים מכשיר קול עוצמתי בסמוך אליי. באותו הרגע לא הבנתי למה הם עשו את זה. לא חסמנו כבישים. לא היה שום דבר שיצדיק את השימוש בזה. כשזה פעל זה ממש כאב לי באוזניים ומיד התחיל לי כאב ראש, ברור שזזתי משם. אתה קודם כל רוצה לזוז ממוקד הרעש הזה. אגב, שבוע אחר כך השוטרים היו מדהימים ולא השתמשו באמצעי הזה".
איך את מרגישה היום?
"עד עכשיו אני סובלת מההשפעות של המכשיר הזה. אני עדיין סובלת מדי פעם מבחילות, טינטונים ומיגרנה. משהו שלא היה לי לפני כן. עכשיו אני צריכה לבדוק אם נפגעה לי השמיעה. הייתי צריכה לחכות כחודש לבדיקה בשביל לדעת בוודאות".

3 צפייה בגלריה
ליז לוי ומחאת השפחות בנתניה
ליז לוי ומחאת השפחות בנתניה
ליזי לוי ומחאת השפחות בנתניה
(צילום: גיא שמואלי | פרטי)

קראו גם:

תמשיכי להפגין?
"ברור. גם אחרי שזה קרה המשכתי להפגין. זה בטוח לא מרתיע אותי. בשבוע שעבר לא הפגנתי כי הייתי בחופשה בפריז אבל לפני שבועיים היינו בעוגן וגם בשבת האחרונה והשבוע נפגין בנתניה, למרות שקשה להפגין באוגוסט, אבל אנחנו נחושים מדי ולא נפסיק. אני נחושה מדי כי אני יודעת שאנחנו צודקים".
חשבת לתבוע, להתלונן?
"התלוננתי במשטרה שהשתמשו במכשיר הזה נגד מפגינים ואני יודעת שהגלימות השחורות (עורכי דין ומשפטנים העוסקים בתביעות נגד המשטרה בהפגנות בהתנדבות - נ.ס.), עתידים להגיש תביעה נגד המשטרה בשם 86 מפגינים שטוענים שנפגעו מהצעקה".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, מדובר בהפגנה במהלכה נחסם הצומת מספר פעמים ושוטרים נאלצו לפזר את המפגינים. יודגש כי לא מדובר במכשיר מסוג 'צעקה'".