שרת הפנים איילת שקד חתמה בסוף השבוע שעבר על המלצת ועדת הגבולות של משרד הפנים, שקבעה כי יש להעביר כ-570 דונם השייכים למועצה האזורית עמק חפר באזור חבצלת השרון, מצפונית לנתניה, אל תחום השיפוט של נתניה.
1 צפייה בגלריה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
(קרדיט הדמייה: משרד מילוסלבסקי אדריכלים)
על פני השטח החקלאי הנרחב החדש, צפויה לקום שכונה ענקית שתכלול כ-3,300 יחידות דיור, מתוכן 2,800 יחידות דיור למגורים ו-500 יחידות לדיור מוגן. תוכנית המגורים הענקית לשכונה החדשה כבר אושרה על ידי הועדה הארצית לתכנון ובניה, וכעת מקבלת גושפנקא נוספת עם העברת השטח בו עתידה לקום השכונה החדשה לפיקוחה של נתניה.
מלבד אלפי יחידות הדיור החדשות, מתוכננים גם לקום על שטח של 60 דונם אזורי תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה. במסגרת התכנית, צפונית לנתניה, מתוכנן כביש שיתחיל ממחלף חדש שייבנה על כביש 2, דרום מזרח לכפר הנופש נעורים, ויתחבר לכיכר מרכזית בשכונה החדשה צפונית לנתניה, וכך למעשה יחבר את נתניה בחיבור נוסף עם כביש 2. הציר צפוי לחבר את מתחם עין התכלת וחוף בלו ביי.
בדיונים בועדת הגבולות שהמלצתה התקבלה בסוף השבוע שעבר על ידי שרת הפנים, עיריית נתניה טענה כי התוכנית לשכונה החדשה היא במרקם עירוני, ולכן לא יכולה להשתייך לעמק חפר, אשר מרקמה התכנוני הוא כפרי. כמו כן, טענה העירייה כי מועצת עמק חפר ניסתה לפגוע ולסכל את התוכנית להקמת השכונה.
קראו גם:
מנגד, מועצת עמק חפר ביקשה 50 אחוזים מהיטלי ההשבחה בגין השטחים שיועברו ומחצית מהכנסות הארנונה מהשטחים שאינם למגורים, ואף התנגדה להעברת כביש עוקף חבצלת המתוכנן מכיוון שלטענתה הוא יפגע בערכי הטבע ובשטחים הפתוחים. גם רשות הטבע והגנים, הביעה התנגדות לתוואי של כביש עוקף חבצלת המתוכנן. אך כאמור, ועדת הגבולות קיבלה ברובה את עמדת עיריית נתניה ואישרה את העברת השטחים במלואם לצורך בניית השכונה והכביש החדש.