הורים לילדי גנים ברמת פולג בנתניה הופתעו לגלות כי העירייה החליטה לשפץ את גני הילדים במהלך קייטנות הקיץ, שהחלו בחודש יולי.
1 צפייה בגלריה
אשכול הגנים ברחוב מוטה גור |
אשכול הגנים ברחוב מוטה גור |
אשכול הגנים ברחוב מוטה גור |
( צילום: נטאלי סילבר)
לטענתם, הדבר הובא לידיעתם מספר ימים לאחר שהתחילה הקייטנה. עכשיו חלקם מאיימים לבטל את הרישום, ודורשים פיצוי.
''שלחו לנו ב־18 לחודש הודעה שהם עושים שיפוצים בגנים למשך יומיים לערך. אבל זה לא מקובל עלינו כהורים ש־26 ילדים יהיו כלואים בחדר אחד כל היום כי הם לא יכולים לצאת החוצה לשחק בחצר'', מספרת אמא לילד בגן חוגלה, שלדבריה שיפוץ דומה נעשה גם בגנים נוספים ברחוב מוטה גור, ביניהם קיפודן, גבסנית ושחפית.
קראו עוד>>>
''שיפוץ הגנים הוא מבורך, אבל למה בזמן ימי הקייטנה? בגן גיבסנית השיפוץ נמשך על פני כל השבוע שעבר, ועתיד להימשך עד שבוע הבא, גם בגן חוגלה''.
אמא אחרת הוסיפה באחד מעמודי הפייסבוק: "בעקבות שיפוץ בגן שלנו, עליו לא הודיעו לנו או לגננת, הילדים הועברו לגן סמוך יחד עם עוד קייטנה".
''לפני השיפוצים דובר על לאחד את הגנים שחפית וחוגלה ברמת פולג בשל מיעוט ילדים", מספרת אמא אחרת. "אז אם זה משהו שידוע ומתוכנן, למה לא עשו את זה בצורה מסודרת כבר בקייטנה? ככה הילדים היו פחות נפגעים מהמצב''.
לטענתה, על העירייה לקחת אחריות על המצב שנוצר: "צריכים לתת לנו פיצוי על עוגמת הנפש שלנו ושל הילדים. לא יכול להיות שיש 25 ילדים בחדר אחד בלי גינה ומשחקים בחצר. אמרו שהשיפוץ יארך יומיים. ואז האריכו אותו לשבוע ועכשיו זה כבר שבועיים. לא ברור לי למה העירייה בחרה לשמור על השיפוץ הזה בשקט?".
אמא אחרת, שבנה נדרש בשל העבודות לעבור לגן אחר, הוסיפה: ''לא נוח לילד שלי להגיע לגן שהוא לא מכיר, עם ילדים שהוא לא מכיר. נכון שהעבירו איתם את הצוות אבל זה לא מספיק. במיוחד שהם סגורים בחדר עם מזגן רוב היום. זו לא קייטנה. אני דורשת החזר ופיצוי, לי ולכל ההורים שבמצב הזה. הכי מעצבן זה שבעירייה טוענים שהכל נעשה בתיאום עם הגנים. אם זה ככה למה לא הודיעו לנו על זה מראש?".
לטענת ההורים, הלחץ שהפעילו בנושא על העירייה לא הניב דבר. "אחרי שאיימנו שנבטל את הרישום הם הציעו לקחת את כל ילדי הגנים ולהעביר אותם לגן אחד אחר, גן מארח - כגוש אחד, עד שיסיימו את השיפוץ, כולל הצוות. אף אחד לא מתייחס בסיפור הזה לרווחת הילדים שלנו, ועל ההתמודדות שנדרשת מהם בעקבות שינוי כזה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה משקיעה מיליוני שקלים בשיפוצי הקיץ ובשדרוג גני הילדים ומוסדות החינוך לרווחת התלמידים. לא ניתן לקיים היקף שיפוצים נרחב רק עם סיום הקייטנות. על כן, השיפוצים החלו מהיום הראשון לחופשת הקיץ ויסתיימו ערב פתיחת שנת הלימודים.
"אנו מתנצלים מראש על אי הנוחות. השיפוץ נעשה על פי כל כללי הזהירות והבטיחות והם מלווים על ידי הקב"טים העירוניים. אי הנוחות בכל גן נמשך מספר ימים בלבד".
לעדכונים: חדשות נתניה