תושבי מרכז וצפון העיר נתניה מתלוננים זה שנתיים על ניתוקי חשמל שפוגעים באיכות חייהם, גורמים לנזק למוצרי חשמל ואף מסכנים חיי אדם בעיקר של מבוגרים ובעלי מוגבלויות, שללא חשמל רציף אינם יכולים לצאת מביתם או להפעיל מכשירים מצילי חיים. בשבוע שעבר שלחה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר מכתב לחברת החשמל המיועד לאהרון שיפר מנהל הנפה בחברת החשמל ובו כתבה: ''בהמשך לשיחתנו הטלפוניות מהעבר, מבקשת להמעיט בניתוק התושבים מהחשמל, וכשיש עבודות חיוניות, מבקשת לשתף את הציבור מספיק זמן מראש".
2 צפייה בגלריה
עובדי חברת החשמל בעבודה
עובדי חברת החשמל בעבודה
עובדי חברת החשמל בעבודה
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
"אלה שטוענים שהפסקות החשמל היו רק לאחרונה בעיר טועים. זה ביטוי שממש לא משקף את המציאות בשטח", אומר רז משולם חבר ועד מרכז העיר. ''בשנה וחצי אם לא בשנתיים האחרונות ואף יותר מכך תושבים מרכז וצפון העיר חווים וחוו הפסקות חשמל כמעט מדי שבוע. יש לציין שגם אזורים אחרים בעיר חווים תקלות באספקת החשמל. מכשירי חשמל נהרסו לתושבים רבים שאף אחד לא מפצה אותם, גם לא חברת חשמל שדורשים אישור מאיש מקצוע שמכשירים נהרסים בגין הפסקת חשמל. לכו תוכיחו את זה ותלחמו נגד גוף שהוא מונופול. אנשים מבוגרים נשארו ללא אספקת חשמל במשך שעות רבות. ועד מרכז העיר שלח מכתבים בשנת 2019 למר שיפר ולעירייה בנושאים אלו''.
תושבים נוספים טוענים כי ראש העירייה חיה בניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח. "למה היא חיכתה שנתיים? למה היא לא עושה משהו בנדון?'', שואלת תושבת מבוגרת שהתלוננה בעבר על כך שנאלצה להשליך את כל תכולת המקרר שלה בעקבות יומיים של ניתוקים ארוכים בימי הקיץ. ''זה נחמד שהיא שולחת מכתבים, אבל זה לא עוזר באמת. יש אנשים מבוגרים שצריכים חשמל בשביל להתחמם בחורף, בשביל מכשירים ובעיקר בשביל לצאת מהבית, כי כשאין חשמל אין מעלית והם תקועים בבית. בנוסף, אנחנו סובלים מהמצב הזה כבר מעל שנתיים. זה המון זמן בשביל לטפל בתשתיות או להחליף עמודים וחוטים ישנים, אז למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? מה יעזור לנו שיודיעו לנו מספיק זמן מראש? התוצאה היא אותה התוצאה".

2 צפייה בגלריה
פיירברג-איכר. "זה מוזר להגיד שאני בת 70 . אני לא מרגישה ככה בהתנהגות, בצורת החשיבה. אני מתחברת לחבר'ה צעירים"
פיירברג-איכר. "זה מוזר להגיד שאני בת 70 . אני לא מרגישה ככה בהתנהגות, בצורת החשיבה. אני מתחברת לחבר'ה צעירים"
מרים פיירברג-איכר.
(צילום: ריאן)

"זה זלזול בתושבים ממש!", מתייחסת חברת האופוזיציה טלי מולנר למכתב. "היא ממש בניתוק ממה שקורה בשטח. במקום להפוך שולחנות בחברת חשמל, ראש העיר פוטרת את עצמה במכתב מביך בו היא רק דורשת שיודיעו הספיק זמן לתושבים? זה מה שהעירייה דורשת מחברת חשמל? שום מילה על החלפת תשתיות ועל פיצוי תושבים על הרס מכשירי חשמל. זאת התשובה העירונית? מכתב אנמי של ראש העיר? פשוט בושה וחרפה".

קראו גם:

מחברת החשמל נמסר: "מבדיקה שנערכה במרכז ביצוע שרון לא היו תקלות חריגות בתקופה האחרונה. בהתייחס לאירועי השבוע האחרון, סופת 'ברברה' - בשל הקרבה לים ורוחות בעוצמה של 100 קמ"ש , נגרמו נזקים לרשת החשמל ולחוטים קרועים בעקבות קריסת עצים ועצמים שונים על הרשת . בתקופה זו לא בוצעו הפסקות חשמל יזומות. ככלל, חברת החשמל מבצעת הפסקות מתוכננות לשיפור רשת החשמל הקיימת לרווחת תושבי העיר וחיבור בניינים/שכונות חדשים. במקרים אלה חברת החשמל מעדכנת את כלל הלקוחות".