לאחר 60 שנה של פעילות, סניף תנועת הנוער "מכבי הצעיר" ברחוב החשמונאים נסגר. אחרי מאבק עיקש של התושבים שהחל בדצמבר האחרון, אתמול (יום ד') הם קיבלו מכתב מהתנועה שמודיע על סגירת הסניף סופית. הסניף היחיד של התנועה שנותר בעיר נמצא ברחוב חיים לסקוב בשכונת פולג.
2 צפייה בגלריה
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
(צילום: פרטי)
"הסיבה לסגירת הסניף היא פשוטה - לא מצאנו רכז בשכר מינימום של 6,500 שקל בחודש, וזה השכר שהצענו אחרי שקיבלנו תקציב נוסף מהעירייה", מספרת בכאב יו''ר סניף חשמונאים פולי ברנס. לטענתה, ''אחרי הפגישה עם העירייה העלנו את המשרה מ-30% ל-100% ועדיין רק ארבעה הגישו קורות חיים. לאחד שנמצא רכז מתאים שלחנו הצעת עבודה עם השכר אותו אנחנו מציעים ואז הוא הפסיק לענות. מי ישלם תוספת נוספת בשביל למשוך רכזים לעבוד בסניף? אנחנו לא ויתרנו, פנינו לבוגרי עבר וחיפשנו מישהו לתפקיד אבל לא הצלחנו. לצערי, זה לא באשמת אף אחד, אבל זה המצב וזה עצוב''.
ברנס חושפת שהיה שיח מול העירייה בנושא. ''היה ברור שאם המצב ימשיך כך הסניף ייסגר, אבל אף אחד לא התנגד או הציע פתרון אחר. בנוסף, במשך שנים הסניף הזה לא מתרומם ומתוך עשרה ילדים שהיו רשומים לסניף, רק שניים שילמו". ברנס מבהירה כי ההחלטה לסגור את הסניף הגיעה אחרי מאבק. ''זעקנו, צעקנו, עלינו לרדיו ומה לא. לצערי, ההורים לא שולחים את הילדים ואין למי להעביר פעולות. עכשיו ילדים חילוניים שיחפשו אחר תנועת נוער ייאלצו להרחיק עד שכונות אחרות, חלקן במרחק נסיעה. זה לא פייר עבור הילדים".

2 צפייה בגלריה
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
סניף "מכבי הצעיר" ברחוב חשמונאים
(צילום: פרטי)

אחת האמהות שבנה השתתף בפעילויות בסניף החשמונאים מסרבת לשלוח אותו לסניף פולג המרוחק. ''היו פחות מעשרה ילדים שהגיעו לסניף שנוהל על ידי שתי מדריכות בוגרות. לא היו מספיק פעילויות מעניינות וזה גרם לירידה במספר הנרשמים. עכשיו אנחנו שוקלים תנועת נוער אחרת עם סניף קרוב, אבל אנחנו עדיין חשים תחושת החמצה, במיוחד לנוכח העובדה שדי ברור שמי שייקח את הסניף שלנו זה בית הכנסת הסמוך שהערים על הסניף לא מעט קשיים במשך השנים. למשל, אחרי שהיינו מסיימים פעולה ונועלים הם היו נכנסים אלינו. תמיד היו איתם סיפורים. זה לא היה נעים''.
הורים נוספים הבהירו כי לנוכח המצב הם שוקלים לוותר על תנועת נוער לילדיהם לאלתר. ''מכבי זו תנועת הנוער החילונית היחידה בצפון העיר ועכשיו כשהיא נסגרת נשארה רק בני עקיבא. לכן לכל הילדים החילונים בצפון העיר אין תנועת נוער והם יצטרכו לחפש פתרון מחוץ לשכונה. יש כבר שמועות על כך שבית הכנסת הסמוך ייקח את הסניף ויהפכו אותו לעוד שלוחה של בני עקיבא. זה מצער כי במשך הרבה מאוד זמן הערים בית הכנסת הרבה קשיים על הסניף שנסגר, מבקשות הזויות להשתמש במתקנים ועד כניסה לסניף כשהוא סגור ולקיחת ציוד ללא רשות. עכשיו בטוח שהם ישתלטו על הסניף כי בית הכנסת מחובר אל מקורות המים והחשמל של הסניף".
אמא לילדה שהגיעה למפגשים בסניף מספרת: "כואב לי הלב שעוד סניף של תנועת נוער נסגר. מדובר בתנועה שמכוונת ומחנכת את חבריה לחלוציות ולשירות בכל שטחי החיים. לעולם לא קיטרנו על המצב של הסניף או על זה שבעירייה לא עושים כלום בשביל להעיר את הסניף כדי שיבואו עוד ילדים. עכשיו הם סוגרים את הסניף בגלל כסף וזה לא צודק, זה היה הבית השני של הילדים שלנו. בנוסף, חשוב להבהיר שהילדים שלנו בכיתות ג'-ו' יצטרכו ללכת עד רחוב איתמר בן אבי, שם יש את שבט בזק של הצופים או שהם ייסעו לסניף פולג של מכבי הצעיר. אני לא אתן לילד קטן לנסוע מצפון העיר עד פולג. גם הורים אחרים אמרו שהם לא יעשו את זה וחבל".

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "בנתניה יש שש תנועות נוער עם עשרות סניפים ואלפי חניכים ואנו גאים ומברכים על כך. נדגיש כי העירייה תומכת בכלל תנועות הנוער במתן סיוע ותקציבים ותנועות הנוער מפעילות עצמאית את פעילותן. בתקופה האחרונה אף נענתה העירייה לבקשת התנועה לסיוע תקציבי נוסף עבור סניף החשמונאים בנוסף לתמיכה הקבועה. לצערנו, למרות כל המאמצים, החליטה התנועה על סגירת הסניף וזאת לאור העובדה שלא נמצא רכז לסניף. נציין כי בעיר סניף נוסף של מכבי צעיר שהינו פעיל ומשגשג. כמו כן, נעשה כל מאמץ לפתוח במקום תנועת נוער דומה אחרת כדי שיינתן מענה טוב לבני הנוער באזור צפון העיר".